Världen sedd från ovan.

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Nej, gud vilket händelselöst år det var. Eller ja, jag var ju gravid och födde barn för första gången. Det var ju lite annorlunda förstås.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte jag hade nåt nyårslöfte... Om jag hade ett så har jag ju uppenbarligen glömt det och har nog inte hållt det.

Fick någon du känner barn?
Jimmy fick barn, honom känner jag lite grann.

Dog någon som stod dig nära?

Nej, tack och lov!

Vilka länder besökte du?
Danmark och Ungern.

Är det något du saknade 2012 som du vill ha 2013?
Här har jag ju alltid skrivit en bebis, ett hus och ett café. Så nu får jag väl skriva ett hus och ett café då.

Vilket datum kommer du alltid att minnas?

11 februari när den där lilla stickan visade ett plus. 29 februari när vi förlovade oss. Och 8 oktober var väl också en ganska minnesvärd dag.

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
När Mirre vann Robinson. Eh. Nej. Den där lilla pluttiga bebisen förstås.

Vilket var ditt största misstag?
Oj... Ehm, kanske att jag avslöjade att jag var gravid på jobbet så pass tidigt som jag gjorde. Men jag kunde ju å andra sidan inte gå runt och påstå att jag var magsjuk i 10 veckor heller...

Vilket var ditt bästa inköp?
Har jag ens köpt nåt? Den där matberedaren är ju väldigt bra förstås... Fast den köpte ju Jimmy. Nu är det tredje året i rad som jag skriver nåt som Jimmy köpt som bästa inköp. Hoho.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat. Hyra. Spårvagnskort. Och matlagningsgrejer säkert...

Vad gjorde dig riktigt glad?
När Mirre vann Robinson. Nej. Men alltså, det känns som att jag svarar på repeat här...

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nopp. Bara tjock.

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2012?
Of Monsters And Men - Lakehouse
Joel Alme - Lucky Eyes
Regina Spektor - How
Reptar - Sebastian
The Very Best feat. Seye - Kondaine
Peter Morén - Opportunistens Klagan
Timo Räisänen - Reign Over It
Mando Diao - Strövtåg I Hembygden
Blood Music feat. First Aid Kit - Glad That You Called

Mådde du bättre eller sämre under 2012 än vad du gjort tidigare år?
Om man bortser från det konstanta kräkandet några månader där i våras så har jag mått mycket bättre.

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Kanske att jag skulle tjatat lite mer på facket där i våras när saker och ting blev som det blev på jobbet, inte så mycket för att jag ville ha kvar jobbet som jag enligt lag skulle ha haft, utan mer för att visa chefen att det inte är okej att bete sig mot sina anställda så som han gjorde mot mig... Men å andra sidan hade jag ju fullt upp med att inte kräkas konstant så jag orkade liksom inte riktigt.

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Att kräkas. Och att pendla. Det i kombination var himla otrevligt faktiskt.

Hur var din julafton?
Den var fin, vi var ju hemma hos oss i Mölndal för första gången med mina föräldrar, min Storebror, Jimmys mamma och lillasyster.

Blev du kär?
Det var jag ju redan innan. Fast så blev jag ju kär i Ofelia också förstås.

Vilket program har varit det bästa på tv?
Hart Of Dixie. Top Chef - Just Desserts. Och så har jag ju äntligen upptäckt Mad Men.

Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej, vet du vad. Här hatas ingenting. Skulle jag aldrig göra.

Vilken var den bästa boken du läst under året?
Minns inte ens vad jag läst för böcker under året, men jag har ju läst en del. Minns inte alls vad bara, så det var kanske ingenting som var jättebra...

Vilken var din största musikaliska upptäckt?

Reptar blev jag väldigt förtjust i... Sen var det säkert nåt mer också som jag inte minns.

Vilken var årets bästa film?
Moonrise Kingdom! Och En Oväntad Vänskap, fast den är ju från 2011 egentligen.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag jobbade. Och kände av det härliga illamåendet för första gången minns jag.

Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Ofelia Lindroos är en himla fin liten människa som jag träffat.

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Prickig som vanligt. Och Sjömansklänningar såklart.

Vad fick dig att må bra?
Jimmy. Och att baka kakor. God mat. Roliga människor. Fin musik.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Loui Eriksson var jag ju väldigt kär i där i våras ett tag.

Vem saknade du?
Jag tycker att min familj och de flesta av mina vänner bor alldeles för mycket i Dalarna med omnejd.

Vilken var din bästa månad?
Februari och Oktober.

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Det vetefan. Jag får väl säga städningen som vanligt då, men det blir nog liksom aldrig bättre...

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Ja, det är ju svårt för mig att säga... Det kanske kommer att vara sommar på sommaren och vinter på vintern? Det skulle vara himla trevligt tycker jag.
 
GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Victorias provkök

Gott nytt år och God fortsättning...
Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

2013-01-01 @ 18:18:20
URL: http://www.xn--victoriasprovkk-mtb.se
Postat av: Kim

Det hinner allt hända en hel del på ett år...
(googlar Louie Eriksson och: oj, jag förstår).
Fast finast är nog ändå bäbisen.

Gott nytt år Pernilla! Hoppas vi ses snart,
KRAM

Svar: ja, vissa år händer det ju så mycket så man knappt kan förstå! mmm, ja Loui Eriksson, inte dum alls.
och bebisen är inte så dum hon heller :)
Pernilla

2013-01-01 @ 18:20:18
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Kul att sammanfatta ett år. Vad roligt att vi har nästan samma datum på stickan och förlossning. Fast ett annat år. Att få barn är ju minsann ganska stort vad folk än säger!

Svar: ja, det är ju lite lustigt, nummer två kan vi ju pricka in så vi har dem på samma år ;)
Pernilla

2013-01-01 @ 18:54:33
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Ja tänk, att hon äntligen vann Robinsson ändå, lycka:):) Nej då, nu skojade vi bara, vi som inte ens sett Robinsson, vi menade ju så klart att hon dök upp det lilla prisessebarnet! Och prickig klänning har hon också, underbart!

Stora kramar till dej, goda fortsättningskramar.

Svar: haha, japp, det blir nog inte större än att Mirre vann Robinson. hur ska någonting någonsin kunna toppa det? ;)
goda fortsättningskramar till er också!
Pernilla

2013-01-02 @ 23:31:18
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Emmy

Vilken toppenår du haft! Kärlek till er par fina människor räcker, sedan löser sig allt annat. Vem blir inte kär i en sådan söt mini-prinsessa?! Tio prickiga prickar av fem möjliga, inte sant ;-) Och tänk vilket fantastiskt år 2013 kommer bli för er lilla familj med allt vad Ofelia kommer ta sig för.

Svar: 100 prickiga prickar av fem möjliga tror jag till och med ;) ja, 2013 ska bli riktigt spännande , det händer ju så mycket nytt varje dag redan nu!
Pernilla

2013-01-04 @ 02:53:23
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Amy's piece of cake

Café oh ja vilken dröm! =) Sicken fin bild på prinsessan er... lovely!

2013-01-04 @ 14:17:28
URL: http://amyspieceofcake.se/
Postat av: hogie

ÄR DET EN MJUK DALAHÄST JAG SER?! Vill ogg ha!! Sen undrar jag. Hart Of Dixie. Är det verkligen bra? När jag ser trailer så ser jag alltid bara en tjej med rådjursögon och annars konstant dött ansiktsuttryck, någon som hånglar och någon som gråter?

Svar: det ÄR en mjuk dalahäst! finns att köpa på Trend & Tradition i Sågmyra, och säkert på andra ställen också men det är det stället som jag sett den på.
jag har faktiskt också tänkt på att reklamen för hart of dixie är himla tråkig, för det är ju bra! de har bara valt att inte visa det roliga i reklamen på femman av nån anledning... fast jag är löjligt förtjust i saker som utspelar sig i den amerikanska södern också, så det kan hända att jag är lite partisk.
Pernilla

2013-01-08 @ 11:42:59
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: hogie

SÅGMYRA. Där är jag ju aldrig. Du får köpa med en och skicka till mig!

2013-01-10 @ 15:16:51
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: Linda

Vilket härligt år! Jag älskar ditt sätt att sammanfatta det - nu har jag klarat av att skratta flera gånger redan idag ;)Hoppas att du får ett häligt 2013 och att vi kan ses på en bloggträff snart (och då måste du ju ta med och visa upp din guldklimp på riktigt tycker jag!)

2013-01-17 @ 11:34:09
URL: http://livsaptit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0