Lucia, hon kommer med ljuset varje år, en stjärnglans alltid följer tätt i hennes spår.

 
Idag är det lucia och man måste lägga upp en bild på sitt barn i lussekläder på facebook, annars kommer socialen och tar barnen ifrån en. Tyvärr har mitt barn inga lussekläder, men hon har ett litet luciatåg i porslin så jag lägger väl upp en bild på det istället. Något annat lussefirande har jag inte fått uppleva, men det gör inte så mycket. Jag har fått bära runt på en småsjuk liten bebis istället som snörvlar och är hostig, och så har jag gjort julfint med hyacinther och skänkt bort Jimmys cykel till musikhjälpen. Okej, det sista var hittepå och bara något jag hotade honom med för att han inte gör som jag säger och inte förstår att man måste vara snälla såhär strax innan jul. Fast sen var han snäll i alla fall, så det var väl en himla tur att jag inte gav bort hans cykel då. Nu ska jag ta itu med veckans soppa!
 
The Black Keys - Hold Me In Your Arms

Kommentarer
Postat av: Amy's piece of cake

Haha, då kommer nog socialen snart till oss... ;)
Ja snäll måste man vara of else... no Santa!

2012-12-13 @ 18:00:13
URL: http://amyspieceofcake.se/
Postat av: Amy's piece of cake

*or else ska det stå...

Det är snörvligt hos oss också plus hosta och feber, hu!

Svar: usch vad trist, hoppas ni kryat på er nu!
Pernilla

2012-12-13 @ 18:01:23
URL: http://amyspieceofcake.se/
Postat av: Eleonore- jultävlingar!

Så fint lussetåg! Jag har inget sånt men klädde ut Elsa i pepparkaksklänning iaf och la upp på instagram så jag har mitt på det torra ;)
Ja såna glassmaskiner tar väldigt mycket plats och sen mycket planering för lite glass som sagt!

Svar: haha, vilken tur :) jag får göra ett nytt försök nästa år, eller lägga ut nån bild på julafton istället. än så länge har inte socialen synts till iaf ;)
Pernilla

2012-12-14 @ 09:51:55
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Emmy

Vilket sött luciatåg. Ni kommer hinna kika (och gråta skvätt) när ni kikar på prinsessans lussefirande framöver. Jag dör lite varje år eftersom barnen är så söta och sjunger hellre än bra.
Hoppas hon snart är piggare och att ni får en skön helg.

Svar: haha, jag tycker de brukar vara jätteduktiga på sina uppvisningar! när man övar innan så sjunger de knappt alls och bara tramsar och sen när det är dags och föräldrarna är där så är det som att någon tryckt på en knapp och de kan alla sångerna och sjunger jättehögt och fint :)
Pernilla

2012-12-14 @ 16:37:01
URL: http://remsansbistro.se
Postat av: sofie mumsfillibaba

Har också ett sånt litet sött lussetåg. Men jag valde att spöka ut min son istället som JOhan kallade det när jag tog på honom en urtvättad tomtedräkt som jag hade när jag var liten. Hihi!!

Svar: haha, jag såg ju det, men jag saknade AC/DC-tröjan på honom där på lucia :)
Pernilla

2012-12-15 @ 13:34:26
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0