Hoppet är en pärla som du delar med människor omkring dig.

Hejhej hallå dagboken. Just nu önskar jag mig:

1. Det här huset i Gränna. 4,2 miljoner bara för 10 rum fördelade på två lägenheter och fantastisk utsikt över Vättern. Säg till om ni är sugna på lägenheten på nedervåningen så kan vi gå ihop och dela! Relaxavdelningen i källaren och trädgården tänker jag att vi också delar på. Jag har alltid velat bo i Gränna, det är det ultimata cafésamhället. Plus att mina barn skulle få en väldigt rolig dialekt.

2. Att jag kunde förstå varför jag måste sluta på mitt jobb i sommar av den anledningen att det inte "finns några lediga tjänster till hösten" när jag vet att det finns en ledig tjänst på 85% som de inte har tillsatt någon på. Fast kanske ännu mer att jag ska sluta vara så himla ledsen över detta och börja fokusera lite mer på att vara glad över positiva saker som ska hända i höst.

3. Att folk överlag ska sluta ha salami på sina frukostmackor som de envisas med att äta på spårvagnen och bussen tidigt på morgonen. Ät eran salami hemma! Och borsta tänderna efteråt för tusan.

4. Att det ska bli 9'e maj snart så Joel Almes nya album kommer. Jag behöver det!

Hello Saferide - Saturday Nights


(för en gång i tiden bodde jag nästan i Gränna, fast på Visingsö, och då var den här låten min och Martinas themesong. och nu känner jag mig väldigt, väldigt gammal.)

Kommentarer
Postat av: carolina -bakar bebis i magen & cookies i ugnen - vecka 38!

Salami-lukt är vidrigt! Varje gång jag är gravid envisas manvän med att äta sådant också...Eller allt överlag som luktar, fy fan. Som att han vill straffas ;)

2012-04-26 @ 19:54:52
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Vad konstigt med ditt jobb. Jag tycker du ska fråga rakt ut! Heja heja! Och fokusera på roliga saker sen, det är ju mycket roligare=)

2012-04-26 @ 20:33:53
URL: http://denvassastekniven.se
Postat av: Mårtenssons kök

Hej hej hallå dagboken. just nu önskar vi oss att Pernillas önskningar ska slå in!

2012-04-26 @ 20:35:47
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Har du bott på Visingsö? Ett ställe jag har på min lista som jag måste besöka!

Kan tänka att hälsa på dig i huset. Eller....skulle nog kunna bo där också. Så kan vi fika, rulla barnvagn och åka till Visingsö!

2012-04-26 @ 21:07:25
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Kim

Alltså. Hade det inte legat i Gränna så... Alldeles för långt att cykla till Göteborg.



Taskigt med jobbet... Men du det kanske finns något ännu bättre jobb som väntar på dig. Jodå, det gör det nog.

2012-04-26 @ 21:21:25
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Malin

Vi är oxå kära i GRänna och skulle gärna bo där om det gick att försörja sig! Men jag kan se våra hundar rusa nerför slänten där och sabba den perfekt lagda jorden så just det stället kanske är fel för oss ;-)

Trist med jobbet men det löser sig, du har ju annat att tänka på ;-)

SUPERGRATTIS!

Kram

2012-04-27 @ 08:48:06
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: hogie

VILL OCKSÅ BO I GRÄNNA!! Innan jag träffade Chrille hade jag verkligen bestämt mig för att bli ihop med en polkagrisbagare. Så det kan gå. Det där var ju billigt för ett så stort hus också. Kan ju hyra ut delar av det och grejer.



Är ditt jobb kommunalt? Är det för att du har något i magen tror du? Kan de vara så fräcka? Håller med Nina här uppe - fråga för tusan!

2012-04-27 @ 09:20:31
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Mia

Helt underbart hus, ser ut som två helt olika hus! Jag bara älskar Gränna och har varit där minst 1 gång året sen jag var 4 år. Hade mer än gärna köpt hus där! Blir så himla långt till jobbet i Ängelholm då bara...

Jag hoppas verkligen att dina drömmar slår in och att det ordnar sej till det bästa till hösten!

2012-04-27 @ 18:28:48
Postat av: Everlasting

Det där huset verkar ge mycket för pengarna faktiskt. Tråkigt med jobbet, men som andra frågat härovan - har de månne med det nya lilla livet att göra? Kan de ha mage (ha ha) att göra så? Ja, fråga!

2012-04-28 @ 16:55:10
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Emmy

Huset verkar ju toppen. Men Gränna, nja... Skulle i så fall vara för att komma in till dig och sno kakor emellanåt. Och låna en och annan prickig klänning.

Det var skit med jobbet. Mitt i sommaren dessutom.

Jag har en väninna som är tokig på alla som äter äpplen på tunnelbanan. Kanske inte så mycket lukten där, men sättet folk glafsar i sig äpplen på.

2012-04-29 @ 00:18:15
URL: http://remsansbistro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0