Välj mig och lämna alla andra bakom dig.

Jag nämnde ju igår att vi faktiskt hade ätit riktig mat då, och det var inte ens ljug. Jag gjorde hamburgare, och jag vet att jag säger det här varje gång vi gör hamburgare men det här var så himla gott! Jag brukar ju testa lite olika sorters recept på burgarna, och varje gång blir jag lika glad i magen. Den här gången gjorde jag såhär, och det var huuur goooott soooom heeeelst:

Rökiga hamburgare med cheddarost och coleslaw

för 4 st burgare

ca 400 gr nötfärs
½ finhackad gul lök
1 äggula
2 msk smokey bbq-sauce (jag använde ica selections hickory smoke)
1 pressad vitlöksklyfta
paprikapulver
timjan
persilja
grovmalen svartpeppar

cheddarost
sallad
gurka
tomat

ciabattabröd

coleslaw

Blanda ingredienserna till burgarna.
Forma till fyra biffar.
Stek dem i smör i grillpannan. 
Lägg burgarna i ciabattabröden och toppa med cheddar och grönsaker.
Ha på lite senap, chilisås och sånt om du vill det.
Servera med coleslaw.

Så gott. Den där bbq-såsen i smeten var inte dum alls. Och så har jag väl antagligen sagt detta också hur många gånger som helst men hamburgare i ciabatta alltså. Skippa de där äckliga färdiga hamburgerbröden och köp ciabatta istället, det är så värt det så det går inte ens att beskriva med ord.

Idag har vi blivit med gardin! Eller, gardinen har vi haft ett tag men idag blev vi med gardinstång så nu sitter gardinen i fönstret. Det är ju trevligt med gardin. Nu har jag ju dock insett att vi bara har en gardin som passar så vi måste köpa fler gardiner. Så jag tjatar om julgardiner och Jimmy tittar inte ens upp för det är hockey på teven. Just ja, det var Jimmy som gjorde coleslawn och den var hur god som helst. Jag skulle skriva det i min blogg sa han. Vad jag får för det vet jag inte riktigt, men det är väl bäst att göra som han säger. Min biologiska klocka tickar så högt nuförtiden så att jag känner mig som Kapten Krok, så det är väl bäst att fjäska lite. Nu ska jag ringa till min Storebror!

Little Roy - On A Plain

Kommentarer
Postat av: Emmy

Bästa, juh! Alltid när vi lagar hamburgare så har jag i sås med lite rökig smak. Coleslaw är i stort sett ett måste. Vi byter också alltid ut hamburgerbröden. Kanske inte mot ciabatta, men gärna några grova bullar.

2011-10-12 @ 22:44:46
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Karin

Åh så gott!

2011-10-13 @ 08:04:49
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: carolina

Hahaha, "som kapten krok". ringerdet i mustacherna på dig med? ;-)

Hamburgarna såg grymma ut, nu blev jag sugen! Kanske tills fredagsmyset imorgon! Ikväll blir detrenskav, potatis och lingon!

2011-10-13 @ 13:09:24
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: sofie mumsfillibaba

Får nog bli hamburgare i helgen. MED coleslaw!

2011-10-13 @ 15:41:03
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Kim

En hamburgare, det är aldrig fel. Det kan man äta nästan närsomhelst/hursomheslt. Och coleslaw, yum.



Inte bara syrran som ska till Sicilien, utan även yours truly! På söndag kväll är jag hemma igen, med en burk siciliansk pesto får jag hoppas på!

2011-10-13 @ 17:49:50
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Helena Ljunggren

Håhå, så vrålgott! Coleslaw är något som jag äter alldeles för sällan. Skärpning!

2011-10-13 @ 21:48:15
URL: http://www.helenaljunggren.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0