Vem vet vad morgondagen har att erbjuda.

Nu ska jag berätta om min lördag. Eller egentligen mest min lördagsmiddag. För den var himla god och jag är ju som sagt sån som inte vill hålla inne med såna godsaker. Bildfokuset på den här bilden blev kanske lite knasigt, det är ju kycklingen vi ska fokusera på, men det såg så himla läskigt ut på den bilden där kycklingen var i fokus så nu får det bli en ofokuserad kyckling istället:

Pistagekyckling

För 2 pers

2 st kycklingfiléer
¾ dl rapsolja
3 st vitlöksklyftor
ca 1 dl pistagenötter rostade & saltade
spiskummin
paprikapulver

Hacka pistagenötterna grovt.
Skala vitlöksklyftorna och tryck till dem med en kniv eller nåt så de blir lite mosade.
Blanda olja, vitlök, nötter och krydda efter behag till en god marinad.
Lägg kycklingfiléerna i marinaden i låt marineras i några timmar.
Eller många timmar, ju fler desto bättre.
Lägg sedan kycklingen i en ugnsform och häll över marinaden.
Stek kycklingen i ugn på 225 grader i ca 30 minuter eller så tills kycklingen är klar.
Servera med ris, klyftpotatis eller något som du tycker är gott.

Vi hade ris och sweet chili-dip till. Förresten kan jag aldrig bestämma mig för om jag vill stava pistasch eller pistage. Jag brukar köra varannan gång. En gång försökte jag googla för att få fram den rätta stavningen, men då fick jag bara veta att båda var rätt så det hade jag ju inte så mycket hjälp av. Hm. Nåja. Testa detta i alla fall, jättegott!

Efter maten gick jag hem till Evelina och tyckte att jag var jätteduktig som drack varannan vatten. Sen gick vi till Sticky Fingers och tokdansade till halv fyra på morgonen och sedan åkte vi hem. Jag vaknade på söndagmorgon och mådde jättebra, var så himla nöjd med mig själv. Lovade Jimmy att gå och hämta pizza senare, dansade lite, fick sms från Evelina som mådde sådär och svarade att jag mådde sååå braaa. Tre timmar senare låg jag med huvudet över toalettstolen och allt var som en vanlig söndag igen. Hmpf. Nåja, jag fick ju må bra i några timmar åtminstone.

Idag är jag fortfarande mest sugen på fett och salt. Men det är nog bara sån jag är, jämt.

R.E.M - Oh My Heart

Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Så gott dt låter med pistagenötter i :-)

2011-03-21 @ 16:40:57
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Jag tycker att du ska ta och låta bli spriten ett tag. Du verkar inte klara av det!!:)

2011-03-21 @ 20:32:33
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Malin

Haha, så vartannat vatten funkade inte?? Här har det känts som om jag drack massa rödvin kvällen innan två mornar i rad fast jag bara fått te, DET kallar jag taskigt! Jag menar, när jag inte ens fått njuta av vinet dagen innan! Eller hur???

Kyckligen lät god, gillar nötter i mat, blir liksom aldrig fel.

Kram

2011-03-22 @ 07:30:39
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0