Världens ögon.

Fantastiskt vilken bra dag. Jag fick vara ledig och sova ut och solen har strålat från en klarblå himmel så det var inte dumt alls. Jimmy har också varit ledig idag så vi har rensat upp lite här hemma, sen tog vi en jättelång promenad och så har jag tittat på sprinten med öppet fönster och bara varit nöjd. För att göra det till en riktigt bra dag så gjorde jag en god middag också, en sån där som man vet att alltid går hem. Oftast äter vi den vegetarisk men idag slängde jag i lite kassler också:

Pasta med zucchini- & skinksås

4 portioner

1 zucchini
400 gr kassler
½ dl färsk basilika
3 st vitlöksklyftor
2 dl créme fraiche tomat & basilika
ca 8 st cocktailtomater
4 portioner kokt pasta

Dela zucchinin på längden och skär sedan i tunna skivor.
Skala och finhacka vitlöken.
Hacka basilikan.
Tärna kasslern.
Fräs zucchinin, vitlöken, kassler och basilikan i en djup panna.
Tillsätt créme fraiche .
Dela tomaterna på hälften och blanda ner dem.
Häll av pastan och blanda ner den i pastasåsen.
Servera direkt.

Gott, gott. Vilket man ju förstår direkt man läser ordet basilika. Basilika är givet på min 10-lista. Längre än så har jag inte kommit med den. Jag kanske är nöjd med bara basilika? Behöver man så mycket mer egentligen?

Jag har gjort smördegsbakelser till efterrätt också, men dem återkommer jag med lite senare. När jag har ätit upp min troligtvis så jag vet om jag ska skriva om det var gott eller ej. Fast det säger ju sig självt att det är gott, allt jag bakar är gott. Förresten blev jag överlycklig idag när vi fick ett nummer av Buffé på posten, och så var det pannkaksspecial. Snacka om antiklimax. Pannkakor. Uäääck. Jag hoppas på en förbättring till nästa nummer. Chipsspecial kanske? Nu ska jag titta på Pretty Little Liars.

Rainbow - Ain't A Lot Of Love In The Heart Of Me (Alternative Outtake)

Kommentarer
Postat av: Emmy

Tycker faktiskt du ska lägga manken till och vispa ihop lite pannkakssmet. Tror Eric kommer krypa fram så fort han hör att du gör smet, om inte annat när han känner pannkaksdoften.

2011-03-16 @ 19:55:34
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Vad underbart att ha en ledig dag mitt i veckan tillsammans!!



Tyckte att Buffé hade ganska mycket gott denna gången!! Pannkakor är ju gott!! :)

2011-03-16 @ 20:41:54
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0