Om du ens tänker tanken att stampa på mig så kommer jag att stampa över hela dig.

Jag är lite trött på våran spaghetti för tillfället, så jag försöker hitta på lite rätter så att den ska ta slut någon gång. Jag tycker ju om spaghetti egentligen, det är bara det att jag är lite trött på det och vill köpa någon ny pastasort. Men jag är för snål för att köpa en annan sorts pasta medan vi har spaghetti hemma. Vi har snäckor också visserligen, men dem är jag också ganska less på. Så idag slängde jag ihop lite ditten och datten och det blev faktiskt riktigt gott, sådär så att jag blev glad i spaghetti igen. Såhär gjorde jag:

Pasta med röd veggiesås

För 4 portioner

4 portioner pasta
rapsolja
piripiri-krydda
paprikapulver
½ zucchini
½ röd paprika
ca 8 st soltorkade tomater
1 burk krossade tomater
2 dl créme fraiche paprika & chili
ca 100 gr fetaost

Koka pastan efter instruktioner på förpackningen.
Hetta upp olja i en djup stekpanna.
Tillsätt kryddorna och fräs dem i oljan.
Tärna zucchini och paprika.
Dela de soltorkade tomaterna på mitten.
Tillsätt dem i kryddfräset och låt fräsa en stund.
Häll över tomaterna och créme fraiche och låt puttra några minuter.
Blanda ner den färdigkokta pastan i pastasåsen.
Smula över fetaost precis innan servering.

Lite starkt blir det förstås, men det tycker vi ju om. Förutom att låtsas-chilin i créme fraichen gav mig utslag. Men det borde jag ju ha lärt mig vid det här laget. De utslagen var ju förresten ingenting mot skärsåret jag lyckas ge mig själv på tummen. Försök inte öppna en marmeladburk med en jättevass kniv. Det gjorde jag för ca 3 timmar sedan och det blöder fortfarande. Finns det verkligen så mycket blod i en liten tumme? Och nej, några semlor har jag inte ätit på hela dagen. Mest för att jag inte gillar semlor. Däremot gjorde jag min egna lilla version av semlor. Men det får ni se imorgon, för nu ska jag fortsätta pyssla om min tumme, dricka lite te och mumsa i mig det som jag bakat.

Anna Calvi - Desire

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi gillar angel hair-pasta! Den är kanongod, speciellt till timjansfrästa räkor i vitvinssås ;-)



Dumt att skära dig i tummen Pernilla, inte smart alls, hoppas det slutat blöda nu i varje fall.

Jag fick inte heller någon semla igår, inte ätit någon alls i år. Ska bli spännande att se dina!

Kram

2011-03-09 @ 07:41:46
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: charlotta

spaghetti är def. inte min favorit heller. tagliatelle däremot, det är sjukt gott. eller så gör ni som vi och köper en pastamaskin så kan ni göra precis vilken pasta ni vill, närsomhelst! :=)

2011-03-09 @ 11:24:37
URL: http://www.matrepubliken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0