Mandelmassenasse.

Vi tar väl lite efterrätt också innan det är dags att sova. Idag blev det smördegsbakelser som är väldigt lätta att slänga ihop på bara sisådär 20 minuter. Och frasigt mumsig smördeg tackar man ju aldrig nej till.

Smördegsbakelser med blåbär

För 2 bakelser

1 uppvispat ägg
4 st frysta fyrkantiga smördegsplattor
1 dl vispgrädde
1 tsk vaniljsocker
1-2 msk florsocker
ca 50 gr mandelmassa
blåbär

Sätt ugnen på 250 grader.
Ta ut 4 st runda bottnar av smördegen med hjälp av rundmått eller glas.
Ta två av dem och ta ut mindre cirklar inuti dem med hjälp av mindre glas.
Släng den mindre rundeln, så du får en ihålig cirkel.
Pensla kanterna på de större rundlarna med uppvispat ägg.
Lägg på de ihåliga bottnarna och pensla dem.
Grädda i ugnen i ca 10 minuter tills de är gyllenbruna.
Vispa grädden med vaniljsocker och florsocker.
Riv mandelmassan grovt och blanda med den vispade grädden.
Klicka ut mandelmassegrädden på bakelserna.
Toppa med blåbär.

Du behöver givetvis inte toppa med just blåbär, du kan toppa med hallon, jordgubbar, björnbär eller vad du vill. Väldigt gott var det i alla fall. Och okej, väldigt mäktigt. Jag mådde lite illa efter att jag satt i mig hela min. Kanske borde ha gjort dem lite mindre för jag gjorde dem efter största temuggs-måttet. Det blev liiiiite stora bakelser. Men vad tusan, ska det vara så ska det vara annars får det vara.

Just det. En liten grej till bara. Jag har insett att min blogg är sjukt ful i explorer och att man inte alls ser hur den ser ut egentligen om man använder sig av den webbläsaren. Fast jag vet inte om det bara är i explorer eller om det är olika från dator till dator. Så, berätta gärna om ni ser den fina bloggen med cupcakesbakgrunden och fint typsnitt eller om ni ser den tråkiga fula typ bara rosa/lila bloggen med fult typsnitt där allt är lite huller om buller och berätta också gärna vad ni har för webbläsare för jag måste ju lösa det här på nåt sätt. (Läs: Jimmy måste ju lösa det här på nåt sätt.)

Iness Mezel - Respect

Kommentarer
Postat av: Anabanana

En sån bjuder du på när jag kommer och hälsar på! Det är en order, tamejfan!

2011-03-16 @ 21:34:43
Postat av: Karl

sv: Vilken fenomenal idé! Jag har redan skickat iväg ett sms till henne, hoppas att hon besvarar det! Tack :)



De ser goda ut, dessa gudomliga bakelser. Kanske kan du också titta förbi i kyrkan och bjuda på sådana?

2011-03-16 @ 21:36:34
URL: http://karldenkristne.blogg.se/
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Massa fina cupcakes. Använder Mozilla Firefox... Ser fint ut!!

2011-03-16 @ 21:36:54
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Ser ju tokgott ut :-)

2011-03-16 @ 21:47:36
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Mårtenssons kök

Vi har Google Chrome som webbläsare och ser alla de fina cupcakesen i bakgrunden, ingenting är huller om buller och typsnittet ser helt normalt ut (fast vi vet ju inte hur det eg. ska se ut, ser det rätt ut?).

2011-03-16 @ 22:10:46
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: evelina

Den är "ful" på min dator;-D

2011-03-16 @ 22:23:26
Postat av: Malin

Mums vad gott, en sån, eller tre, skulle jag behöva idag!



Jag har goggle chrome och din blogg är så fin så!



Kram Malin

2011-03-17 @ 07:08:57
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: hogie

Använder Mozilla och jag brukar se cupcakes, fast inte idag?



Har inte femman vettu så jag kan inte hålla koll på så viktiga saker. Kanske vore en anledning till att köpa tevekanaler? Nej.



Här finns det hundtjuvar! Det händer varje sommar att det är någon som fått sin hund snodd. Galet.

2011-03-17 @ 10:51:35
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Anna

Din blogg har alltid varit helt vit med endast svart text "perfekta prinsessan pernilla" för mig som använder explorer. Inget annat. bara helvit..några cupcakes har ja aldrig sett till.den är hemskt tråkig,haha

2011-03-17 @ 11:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0