Ljuset skadar mina ögon.

Det är väl dags att beskriva nyårsafton. En väldigt trevlig sådan var det, och som alltid på nyår så gick kvällen overkligt snabbt och vi ramlade inte hem förrän på morgonkvisten någon gång. Men innan det åt vi fantastiskt god asiatisk hot pot (tror jag det hette), det var lite som fondue fast med buljong istället och så kunde man slänga i lite allt möjligt. Champinjoner, broccoli, potatis, fläskfilé, entrecôte, kyckling, mini-bläckfiskar, musslor, räkor och lite annat hade vi och så massor av goda diper och såser till. Ah, helt fantastiskt gott var det. Och kvällen i korthet såg ut såhär:





Vi hade massor av mat, det stektes och kokade och friterades och hackades och framförallt åts det.






Sen slog klockan plötsligt tolv och det var dags för fyrverkerier och skumpa
och jag kom fram till att man alltid ser cool ut med en cigarr. Det går liksom inte att misslyckas.





Efter tolvslaget gick vi in och umgicks.
Åt efterrätt och drack kaffe och spelade ett konstspel
som jag förlorade ganska stort för jag kan inte särskilt mycket om konst.
Jag kunde Van Gogh och solrosorna. Vackert så.
Sen åkte jag och Jimmy runt halva Göteborg för att komma hem.

Och nu är det ett nytt år och jag känner redan förändringarnas vind blåsa över... Ehm. Nej. Det gör jag inte. Men man får ju ge det några dagar. Nu tänker jag hoppa in i duschen och sen ska jag mest gå runt och bara vara resten av dagen.

Strand Of Oaks - Kill Dragon

Kommentarer
Postat av: Malin

Spännande och annorlunda med hot-pot! Lät supergott! :)



Menar du receptet på chokladtårtan? Det receptet kommer jag lägga upp så småningom. :) Just nu är jag mitt uppe i ännu en tentaångestperiod. Har tenta på tisdag nämligen, på en underbar fysiologikurs.



Vilken fin klänning du hade på dig! Du är alltid lika fin i prickigt :) Önskar att jag kunde skippa mina svarta klänningar och bryta av med lite färg nån gång. Har i alla fall vår- och sommarkläder som inte är svarta, alltid något ;)



Hade ni nån efterrätt? För det var väl det du skulle göra? :)



Kraaam på dig, och god fortsättning!

2011-01-02 @ 15:06:23
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Emma

Låter som du hade en mysig nyår. Maten lät och ser supergod ut. Jag har inte ätit fondue på flera flera år så det kanske är dags snart. Jag blev så sugen på det nu! Först får jag väl införskaffa mig en fonduegryta... (annars blir det ju inte på riktigt :) )



Mm, de som lägger ut fula bilder bara för att vara tvärtom förstår jag inte grejen med. Men jag tycker samtidigt inte att man behöver överredigera dem för att det ska se godare ut.



Jag väntar med spänning på efterrätten! :)

2011-01-02 @ 15:25:56
URL: http://imittkok.webblogg.se/
Postat av: Mårtenssons kök

En riktigt bra festkväll med andra ord. Ser coolt ut med både cigarr och gitarr.

Gott Nytt!

2011-01-02 @ 19:55:28
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Emmy

Ser ut att ha varit ett lyckat firande. Du verkar ofta hitta fina klänningar. Den här var jättesöt.

Vad spännande med hot-pot. Jag älskar fondue. Mycket pga att det blir så mysigt att äta olika saker och sitta länge vid bordet. Och ni ser ut att ha haft väldigt mycket olika saker.

2011-01-03 @ 02:50:45
URL: http://remsansbistro.blogspot.com/
Postat av: hogie

Trefligt ni såg ut att ha! Gott nytt år hörre du.



Hundens hus...? Haha.

2011-01-03 @ 14:11:45
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0