Kom med mig.

Om i fredags var en ganska tråkig händelselös dag så hade jag då betydligt mer att göra i går. Men jag var inte så upptagen att jag inte hann med att laga middag. Man måste ju äta ordentligt, annars orkar man inte med någonting. Är det lördag måste man ju dessutom äta någonting extra gott också. Så det här åt vi:

Fläskfilégryta med kantareller och rostad potatis

För 4 pers

400 gr fläskfilé
½ gul lök
3 dl créme fraiche
1 msk kalvfond
8 st körsbärstomater
ca 100 gr kantareller
timjan

Skala och finhacka löken. Skär fläskfilén i skivor.
Bryn fläskfilé och lök i en djup panna tills löken mjuknat.
Dela tomaterna på hälften och tillsätt i stekpannan.
Låt tomaterna fräsa med i några minuter.
Tillsätt créme fraiche, fond och kantareller.
Låt puttra i ca 10 minuter. Smaka av med timjan.
Servera med rostad potatis och en god sallad.

Det var minsann inte dumt alls det. Annars inledde jag gårdagen med att gå och förmiddagsfika med Amanda, på vårat gamla jobb. Som inte var vårat gamla jobb längre för de hade bytt ägare och var numera.. Fräscht. Och så hade de saker att välja på också, inte bara en halv kanelbulle och mögliga bakelser som det var på våran tid. Man kunde betala med kort nu också, välkommen till 2010-talet! Sen gick jag hem och så åkte jag och Jimmy till IKEA. Där fanns det inga blockljus så jag blev besviken. Och så tänkte jag att jag och Jimmy skulle åka hem och ha en mysig hemmakväll och titta på film, äta chips och mysa...

Istället fick vi besök av Balle som drack upp våran finsprit, hade sönder våra finglas och berättade för mig att han tycker jag behöver gå ner några kilo. Det är så himla roligt när han kommer på besök alltså. Verkligen. Så jag fick sitta och titta på när Jimmy och Balle söp sig fulla, och så tittade jag på P3-guld också och tyckte att Robyn kunde lära sig att bete sig som folk och spotta ut tuggummit när hon fick ta emot priser. Jag vet inte varför men jag är fruktansvärt allergisk mot folk som beter sig illa när de får ta emot priser på galor. Man tuggar inte tuggummi på galor. Punkt.

Nu ska jag fruncha lite. Sen ska jag ta en promenad.

Lucy Love - Poison

Kommentarer
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Det är så med artister. De får göra lite som de vill. Förstår om du är lite besviken att Håkan inte fick några priser men Robyn är ju faktiskt grym!! Tycker dock inte att galan var lika bra som förra året! Det börjar bli för stort!



Vilken gryta!! Me like!

2011-01-23 @ 18:15:19
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Ord och inga visor minsann... Det är rätt, på dom bara, allihopa!

Förresten så har vi käkat de däringa chipsen nu... halleludarna så goda de är, bara de får stanna kvar i deras sortiment nu oxå. Men vi får väl köpa massvis av påsarna så de förstår hur poppis de är! har minsann en halv påse kvar som ska ätas upp ikväll, inte bra de ligger öppna för länge:)

2011-01-23 @ 18:47:09
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Malin

PERNILLA, du måste berätta för mig vart du köpte dom där goda chipsen! Jag har letat ÖVERALLT! Jo men nästan faktiskt. På Hemköp i Nordstan hade dom till och med bild på dom: "Köp Estrellas nya chips + 1 påse vanliga för lalalalala kr". MEN DOM FANNS INTE! Vad är det för sätt? Så kan man ju inte ha det. Särskilt inte när jag laddat för dom hela veckan. Put me out of my misery! :D

2011-01-23 @ 19:31:37
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: jessica

Oj vad gott det där ser ut =D mmmm blir hungrig fast man har ätit =D. Jätte fin blogg, hit kommer jag flera ggr. Kram Jess

2011-01-23 @ 19:34:16
URL: http://www.bonusfamilj.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0