Är det så konstigt att jag låter bitter när jag kan känna hur mitt hjärta går i bitar?

Vi avslutar väl söndagen med den goda efterrätten jag bjöd på igår. Jag slängde faktiskt ihop det sista av den när gästerna redan var på plats och slängde in den i ugnen så att de fick den alldeles nygjord och så varm att vi brände tungan både en och två gånger. Glupska? Vi? Nej, man måste ju bara äta upp innan glassen smälter för mycket.

Rabarberkaka med vaniljglass

För 6 st minikakor

150 gr smör
2 ägg
3 dl socker
3 dl vetemjöl
rabarber
farinsocker

Smält smöret och låt det svalna.
Rör ihop ägg och socker.
Tillsätt det avsvalnade smöret varvat med vetemjölet.
Rör till en slät smet.
Smörj sex stycken portionsformar.
Fördela smeten i portionsformarna.
Täck med skivad rabarber.
Strö över farinsockret.
Grädda i 225 grader, 15-20 minuter tills kakorna fått en fin färg.
Servera direkt med vaniljglass till.

Kakan får gärna vara lite kladdig i mitten, det gör absolut ingenting. Efter att vi hade ätit upp efterrätten så åkte vi vidare på fest hos Kajsa där jag avslöjade att det inte alls var rosévin utan grogg jag drack, där Martin som vanligt inte kände igen mig (men NÄSTA gång) och jag lärde en kille som hette Simon att man aldrig får en andra chans att göra ett första intryck. Sen gick vi faktiskt nästan ut. Mötte upp Jimmy och Robban på Järntorget och ställde oss i kön till Pustervik, där sedan hela sällskapet ändrade sig och ville gå på Nef. Det ville verkligen inte jag och Jimmy, så vi åkte hem istället. Men vi stod i en kö, det är längre än vi kommit på väldigt länge!

Gil-Scott Heron & Jamie XX - NY Is Killing Me


Kommentarer
Postat av: Malin

Amen vadå, att stå i kön räknas ju, ni har defenitivt varit ute nu, nu kan det gå ett halvår till nästa gång ;-)

Efterrätten låter jättemumsig och det verkar som att ni hade en härlig kväll, vilka partydjur ni har blivit helt plötsligt ;-), fest varenda helg...



Hoppas du får en kanondag! Kram

2011-02-21 @ 07:43:24
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: charlotta

idag är ingen vanlig dag idag är PEE-PEEs (jag vet, jag kallar dig det i hemlighet) födelsedag, HURRAHURRAHURRA! jag åt pizza till din ära igår... :=)

2011-02-21 @ 10:16:49
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: Emmy

Grattis på din dag! Hoppas nu släkt och vänner har fattat de blygsamma önskningarna ;-) om vad paketen bör innehålla.

Det är ungefär lika långt som jag brukar komma när vi ska ut. Men hey, hemma är ju ändå bäst, om man får gå hem med den bästa, eller hur?

2011-02-21 @ 12:17:36
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: hogie

Grattis! Nu är vi närmare 30 än 20 tillsammans. Så bra det känns. Hoppas du får ALLT du önskar dig! Jag kanske kunde skicka en present till dig? Vad har du för adress?



Är ni det där paret som alltid bangar och går hem när man ändå står i kön? Känner att jag hatar er litegrann. Vi andra, som står kvar och går in, vi ägnar första kvarten åt att prata skit om er och att ni "blivit så förbannat töliga!".



Var fick du tag i rabarber? Har sommaren kommit till Göteborg? Visste att jag skulle ha flyttat dit!



P.S. Idag åt jag soppa till lunch. Oj vad mätt jag fortfarande är efter en halvtimme! D.S.

2011-02-21 @ 13:07:45
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0