När djävulen är på fri fot.

Är det någonting som man absolut inte är sugen på såhär års så är det ju julmat. Faktum är att jag knappt är sugen på julmat ens på julafton, men lite prinskorv, potatissallad och gravad lax går ju alltid ner. När man har tröttnat på att äta rester och rester så kan man göra någonting roligt med resterna istället. Så under en av mellandagarna bjöd jag mina föräldrar på detta:

Pasta med dill- & gravlaxssås

För 4 portioner

2 msk smör
2 msk vetemjöl
1½ dl mjölk
2½ dl grädde
ca 250 gr gravad lax i strimlor
dill
salt
peppar

Smält smöret i en stor kastrull.
Rör ner vetemjölet.
Häll i mjölk och grädde och låt sjuda ca 5 minuter tills såsen har tjocknat.
Rör ner laxen och dill efter smak.
Smaka av med salt och peppar.
Servera med pasta!

Mums, vad gott! Tänk när man var liten och inte åt gravad lax, då var livet inte så roligt inte.

Och nu sitter jag hemma i Mölndal och är trött efter en lång arbetsdag. Höhö. Eller inte, en halv arbetsdag blev det då vi bara hade 4 barn varav 2 gick direkt efter lunch. Jag var faktiskt inte alls färdig för att åka hem igen igår kände jag, jag hade velat stanna kvar i Sågmyra ett tag till. Men nu när jag väl är hemma igen känns det lite bättre. Nu är jag mest inte alls redo för nyårsafton imorgon. Hur gick det här till? Hur kunde det bli ett nytt år redan? Jag har ju varken hunnit bli rik, smal eller gift med Howlin' Pelle ännu! Men jag har ju faktiskt morgondagen på mig, så ännu är det inte försent.

Victoria Bergsman - As Young As Yesterday

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Catering kommer absolut att bli 2012-års ord, lita på oss:)

Ut och handla lite lotter med dej, kanske du har turen på din sida och får igenom det första på listan! Vi håller tummarna...



Så önskar vi dej ett riktigt gott nytt år, bästa prinsessan. Ha en underbar nyårsafton, ta det lugnt med både smällare och det våta - speciellt i kombination med varandra!

2011-12-30 @ 18:28:46
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

Vi åt inte ens resterna, haha, stod inte ut. Lämnade kvar dem lite här och var hos släkt.

Tacos och sushi bröt av skönt mot julmaten!

2011-12-30 @ 21:40:23
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag är likadan, knappt sugen på julmat på julafton, förstår inte dom som äter julbord hela hösten.



Här har det snöat idag, inte mycket men vadå, lite är ju bättre än inget, eller?



Hoppas du hinner infria alla dina önskningar inför 2011 idag, ja förutom att gifta dig med den där Pelle för det tror jag INTE Jimmy skulle uppskatta ;-)

Kram och Gott Nytt År!!

2011-12-31 @ 08:23:34
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: sofie mumsfillibaba

Jag hade turen att lämna all julmat redan på juldagen. Så inga rester här. Känner för första gången att jag fått en lagom dos av julmat!



Gott nytt år på dig! Hoppas på ett 2012 fullt med pengar, bröllop och kanske en bebis??;)

2011-12-31 @ 09:37:03
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Gott nytt år tillönskas bästa Peepee! /Charlotta (och Howlin' Pelle som hälsar att han är all yours)

2011-12-31 @ 10:25:59
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: Tess

Mm, jösses vad smaskigt!



haha nej vad roligt! Hoppas ni sa snälla saker :-)

Tänk vad Sverige är litet!



Hoppas du får en väldigt fin dag idag, gott nytt år på dig! :D

2011-12-31 @ 11:01:26
URL: http://theresiast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0