Jag minns varenda vägskylt.

På mitt jobb äter vi nästan bara pasta. Pasta i skruvar, längder, makaroner och alla möjliga former. Det är pasta 4 dagar av 5 nästan. Mest för att våra småknoddar nästan bara gillar pasta, och det är lättast för dem att äta. Men det är ju sällan som man hinner bli riktigt sugen på pasta själv. Vi brukade inte äta pasta särskilt ofta hemma innan heller, men nu är det nog ännu mer sällan. Men i onsdags lagade jag faktiskt pasta, till en rätt som det inte ens skulle varit pasta till från början. Men jag tyckte det behövdes, och det tyckte jag rätt i för det var väldigt gott. Så servera den som den är med en sallad, eller med lite pasta till.

Kasslergryta med parmesan, babyspenat och vita bönor

2 portioner

ca 300 gr kassler
2 dl créme fraiche
80 gr färsk babyspenat
2 st vitlöksklyftor
½ dl finriven parmesan
1 burk stora vita bönor

Skär kasslern i bitar och bryn i en djup stekpanna.
Rör ner créme fraichen och pressa ner vitlöksklyftorna.
Blanda ner spenaten och parmesan.
Låt koka ihop i ca 5 minuter.
Skölj av bönorna och blanda ner dem.
Låt bönorna bli varma och servera sedan med eller utan pasta.

Vilket härligt väder jag vaknade upp till idag! Ösregn i vågrätt och så blåste det så man trodde att huset skulle lyfta. Verkligen supermysigt decemberväder, vilken julkänsla som spred sig i hela kroppen. Eller så låg jag kvar i sängen till klockan 11 innan jag förflyttade mig till tevesoffan och svor över att vi inte hade köpt någon god lördagsfrukost. Sen satt jag kvar där i några timmar och tittade på Pan Am och sprint. Men vädret blev inte så mycket bättre för det, så resten av dagen har jag ägnat mig åt att sätta upp julgardiner och vika tvätt. Kul! Nu ska jag däremot börja med lördagsmiddagen. Det blir inte pasta, det blir kyckling.

Paul Simon - Spirit Voices

Kommentarer
Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

Ååååh, det såg riktigt gott ut! De små har rätt, pasta är ju himla underskattat egentligen. Lo älskar pasta ;-)

2011-12-04 @ 10:22:43
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: sofie mumsfillibaba

Du gjorde rätt i att hålla dig inomhus. Fy fasen vilket väder. Vi gav oss ut på stan. Var inte ensamma i nordstan kan jag berätta. Grr..... Hysteri!!

2011-12-04 @ 12:06:57
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Tess

mm, det såg riktigt smaskigt ut måste jag säga! :)



Håller med ang julkalendern. Tittade de första två avsnitten. På morgonen hinner jag inte & nu på kvällarna glömmer man ju! Får också följa på radion :-)

2011-12-04 @ 12:51:18
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: Helena

Ser jättegott ut! Vilken fin blogg du har :)



Glad lucia!

2011-12-13 @ 16:10:03
URL: http://matresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0