En sång som följer mig in i mörkret.

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Säkert massor av saker; åkte till ställen jag inte varit på förut, lagade och bakade saker jag inte testat förr, serverade mat till Leif "Loket" Olsson, tyckte det var skönt att jogga, det har jag verkligen aldrig gjort förut.

Höll du några av dina nyårslöften?
Mitt nyårslöfte var att äta mera kakor, så det har jag nog hållt tror jag.

Fick någon du känner barn?
Jajamensan!

Dog någon som stod dig nära?

Nej, tack och lov inte. Jag var ledsen nog när Stefan Liv dog.

Vilka länder besökte du?
Tjeckien.

Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
En bebis, ett hus och ett café tack. Precis samma saker som förra året alltså, haha.

Vilket datum kommer du alltid att minnas?

Oj, jag vet inte. 4'e juni kanske. Det var en fin Håkan-konsert.

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag fick ett heltidsjobb, helt klart skönt att inte behöva vända på varenda liten krona längre.

Vilket var ditt största misstag?
Jag har nog inte gjort så många misstag tror jag, jag börjar lära mig att undvika dem!

Vilket var ditt bästa inköp?
Ingen aning, kanske teven. Fast den köpte ju Jimmy. Men den är fin!

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat skulle jag tro. Mat och hyra. Inredningsgrejer och matlagningssaker.

Vad gjorde dig riktigt glad?
Att få ett heltidsjobb som sagt. Och när Jimmy också fick ett heltidsjobb.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, inte värre än vanligt.

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Timbuktu - Resten Av Ditt Liv
Florence + The Machine - Shake It Out
Thomas Stenström - Detsamma
Dolorean - Country Clutter
Those Dancing Days - Can't Find Entrance
Lykke Li - Sadness Is A Blessing

Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?
Första halvan mådde jag nog lite sämre för då var det mycket ångest, men det senaste halvåret har jag mest mått bra hela tiden.

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Jag säger väl städa i år igen då, det är jag fortfarande inte bra på.

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Att fundera på tråkiga saker.

Hur var din julafton?
Fin. Började med frukost på Lager157 med några av de bästa vännerna och sen hem och fira med hela familjen.

Blev du kär?
Jag blidde kärare.

Vilket program har varit det bästa på tv?
Greek! Hart Of Dixie. Robinson. Top Chef - Just Desserts.

Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej. Jag fortsatte att hata samma människor som året innan, det blir enklast så.

Vilken var den bästa boken du läst under året?
Jag har läst Hungerspelen nu under jul och de är fruktansvärt bra! Så har jag läst alla Johan Theorins böcker också, och de är också himla bra.

Vilken var din största musikaliska upptäckt?

Oj. Jag vet inte. Jag tycker det var ett ganska halvdant musikår faktiskt, upptäckte nog inga nya favoriter alls...

Vilken var årets bästa film?
De bästa filmerna jag såg under 2011 var Flipped, An Education, A Single Man och MicMacs. Men ingen av dem är ju från 2011 och jag tror inte jag har gillat någon film som kom ut 2011 särskilt mycket alls faktiskt...

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag jobbade, kul kul!

Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Samma som var de bästa förra året. Plus några nya härliga människor som jag träffat tack vare den här fina lilla bloggen, inte dumt alls. (Det svaret står kvar sen förra året, men det var ju ett bra svar.)

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Mycket prickigt och randig och sjömansklänningar. Stora rosetter och saker med bakverk på fick också följa med hem till garderoben.

Vad fick dig att må bra?
Jimmy. Och att baka kakor. God mat. Roliga människor. Fin musik.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Jimmy Lindroos. Han är välkänd i hela våran lägenhet...

Vem saknade du?
Jag tycker att min familj och de flesta av mina vänner bor alldeles för mycket i Dalarna med omnejd.

Vilken var din bästa månad?
Mars och Juni tror jag...

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Att ta tag i saker, det måste jag bli bättre på. Och så var det ju det här med städningen...

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Det får vi väl se, jag tror det blir ett fint år. Det är ju skottår, bara en sån sak!

Nu ska vi avsluta året på samma sätt som vi gjorde förra året, vi ska hem till Rickard och Sofia och äta god mat och ha det trevligt. Jag är efterrättsansvarig och slår på den största trumman jag har tror jag. Nu ska jag bara bestämma mig för om det blir sjömansklänning eller blommig klänning som ska få fira in det nya året med mig.

Gott nytt år på er!

Kommentarer
Postat av: Emmy

Vilken fin sammanfattning av ditt år! Hoppas du får ett lika fint 2012. Gott nytt år!

2012-01-01 @ 16:10:52
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mm..jag gillade ditt nyårslöfte... ;)



Hoppas att du hade en skön nyårshelg - det hade jag nämligen!



God fortsättning på ett år, som bara kan bli bättre! :)



Kram

2012-01-02 @ 13:29:02
Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

Att baka kakor kommer alltid vara bästa terapi-formen!

Vill också ha ett hus! Ska i hålla tummarna för att någon skänker oss det i år? ;-)

2012-01-02 @ 13:35:55
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Mårtenssons kök

Men det låter som ett fint år, när allt kommer omkring ju! Det kan ju inte bara gå upp, ibland går det ner lite så man mer ska uppskatta uppåtdagarna, visst är det så?

Då får kanske Jimmie akta sej på skottdagen....



Ha nu ett riktigt fint nytt år, prinsessan!

2012-01-02 @ 17:56:16
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Tess

Låter som ett bra år tycker jag! :)

Haha, nej, många som potatisgratäng eller någon variant av potatis åtminstone! ;-)

Hoppas du hade en riktigt fin nyårsafton!

2012-01-02 @ 18:17:29
URL: http://theresiast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0