När allt det här är över vill jag att du berättar det för mig.

När jag bakade skorpor häromdagen så kände jag att skorpor går ju inte alls att ha som kvällskaka, det är ju alldeles för nyttigt. Sen kan ju nyttigheten diskuteras både hit och dit, men det känns åtminstone alldeles för nyttigt för att ha som kvällskaka. Så jag bakade lite vanliga småkakor också för att väga upp det hela. Dessa fick det bli:

Hagastänger

ca 40 st

150 gr smör
125 gr strösocker
200 gr vetemjöl
¼ tsk hjorthornssalt
35 gr russin
35 gr hackade valnötter

Sätt ugnen på 200 grader.
Rör smör och socker poröst.
Blanda mjöl och hjorthornssalt.
Rör ner det i smeten tillsammans med russin och valnötter.
Ta upp degen och rulla till 4 stänger.
Lägg stängerna på bakpappersbeklädda plåtar.
Platta till dem lätt med en gaffel.
Grädda kakorna i ca 12 minuter.
Skär dem i sneda bitar medan de ännu är varma.

Gillar man inte russin eller nötter så kan man ju alltid byta ut det med hackad choklad eller någonting annat roligt. Använd fantasin vetja. Det blir liksom roligast så. Jag är inte så förtjust i russin i kakor men jag gav det en chans ändå och det funkade faktiskt helt okej. Kanske för att det inte var så många russin i varje kaka.

Det blev inte jobb för min del idag, det blev inte så mycket bröllop heller. Jag tittade en stund men det var så fruktansvärt stelt och tråkigt så jag gav upp. Sen försökte jag få ut Jimmy i solen och tyckte att vi skulle göra någonting roligt men han mådde så dåligt och kunde inte gå någonstans. Ända tills Robban ringde och frågade om de skulle hitta på nåt, då tillfrisknade Jimmy mirakulöst så nu är han ute och dricker öl någonstans. Jag fick naturligtvis äran att laga middag till honom först och så blandade han drinkar till sig själv på nästan all min Pepsi Max innan han åkte. Det var fint gjort.

Bitter? Vem? Jag? Nejdå. Lite less och jävligt ensam mest hela tiden bara. Fast sånt skriver vi ju såklart inte här. Här skriver vi om småkakor, regnbågar, cupcakes, prickar, glitter och enhörningar. Nu ska jag försöka göra mig lite gladare med hjälp av chips och Nu & För Alltid som är en av mina favoritfilmer för evigt. Det är Eriks födelsedag idag, det kan vara det som gör så ont i magen också. Fast sånt skriver vi inte heller här.

Håkan Hellström - Mitt Gullbergs Kaj Paradis

(såna här kvällar måste man ta till alla medel som går.)

Kommentarer
Postat av: blåbär

<3

2011-04-29 @ 21:48:57
Postat av: Derya

Ser riktigt gott ut det där

2011-04-30 @ 00:51:16
URL: http://www.kth.se/derya
Postat av: Katarina

Kexen ser goda ut! Hoppas du får en bättre dag idag!

2011-04-30 @ 02:30:04
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Malin

Du Pernilla, du får gärna skriva om vad som helst och vill du inte göra det här i bloggen så får du gärna maila mig. Vi har ju liksom blivit vänner på avstånd och jag hoppas du känner att du kan lita på mig.

Men du, kakorna såg jättegoda ut!

Kram

2011-04-30 @ 07:33:57
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Ida we

Nice! är faktiskt riktigt sugen på att baka kakor :)

2011-04-30 @ 17:18:41
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0