Jag vill inte förändras men jag vill inte vara den jag är.

Idag lagade jag riktigt barnvänlig och god middag. Plus att "alla" säger att det ska vara så himla mycket bättre att göra hemgjorda såna här än att köpa dem i frysdisken. Och ja, det kan väl kanske stämma då mina bara var kycklingfilé och inte nermald kyckling som dessutom kan vara både ben och tarmar som sedan mosats ihop. Sen att det i slutänden kanske inte är särskilt nyttigt ignorerar vi, det är ju faktiskt lördag. Vad gjorde jag då? Chicken Nuggets såklart!

Chicken Nuggets med klyftpotatis och texmex-dip

För ca 20 nuggets

2 kycklingfiléer
vetemjöl
1 ägg
ca 100 gr nachochips av valfri smak

6-8 st fasta potatisar

Dipsås:
2 dl créme fraiche
3-4 msk tacosås

Sätt ugnen på 225 grader.
Klyfta potatis och lägg i en ugnsform.
Ringla över olja och krydda med valfria kryddor.
Skär kycklingfiléerna i fyrkantiga bitar.
Krossa nachochipsen till smulor.
Doppa kycklingbitarna i först i mjöl,
sen i uppvispat ägg och sist i nachochips.
Lägg i en ugnsform klädd med bakplåtspapper.
Ställ in kyckligen och potatisen ugnen i 30 minuter.
Blanda ihop dipsåsen.
Servera nuggets, klyftpotatis och dipsås med lite grönsaksstavar till.

Vi hade jalapeñosmak på nachochipsen och det var väldigt gott. Men har man kids så kanske lättsaltade eller ostsmak passar bättre. Det är bara att välja själva, huvudsaken är att det är krispigt och gott.

På tal om kids så fick en av mina bästa vänner en liten bebis igår. Och jag jobbade på småbarnsavdelningen på jobbet nu i veckan och nu vill jag ha en bebis, inte "sen" eller "om några år" utan kanske... Imorgon. Vi bor ju alldeles bredvid förlossningen så jag kanske kan smita in där och ta mig en liten en. Sen hur jag ska lyckas hålla den hemlig så inte Jimmy märker nåt är ju en annan historia. Grejen är ju att han klär så bra med bebis, kolla bara:

Ni ser ju själva! Passar skitbra med bebis. Man tycker ju att han borde förstå det. Inte sen och inte om några år utan nu.

The Young Knives - Weekends And Bleak Days

Kommentarer
Postat av: Emmy

Inte alla män som klär med en bebis! Han ser ju dessutom väldigt glad ut. Kanske snart blir en egen bebis trots allt...

Det var inte dåligt att göra egna nuggets, om man nu ska göra saker från grunden. Snart får vi kanske se dig i en av dina vackra klänningar stoppandes egen korv :-)

2011-04-16 @ 22:46:31
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Sanna

Gott =)

2011-04-17 @ 14:34:07
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Karin

Oh vad gott det ser ut!

2011-04-17 @ 18:08:20
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Mårtenssons kök

Att du sen kan göra egna, mycket bättre, nuggets till barnet är ju bara en bonus! Vilken unge skulle inte önska sej det? Fast barnstöld tänker vi verkligen inte uppmuntra till...

2011-04-17 @ 21:48:42
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: emelie

shiiiiitttt vad hungrig jag blev nu. ser smaskigt ut.

2011-04-27 @ 17:02:09
URL: http://emsiiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0