Det är svårt att älska men ännu svårare att inte.

Jag är alldeles galet gladmätt just nu. Det är inte klokt vad jag lagar god mat ibland, det är så konstig med mig, jag kan så mycket. Nu hittade jag visserligen det här receptet på tasteline från början, men sen gjorde jag om lite som jag ville och i slutänden blev det såhär bra:


Italiensk kyckling med spaghetti i tomatsås


För 2 pers

2 kycklingfiléer
2 portioner pasta

Tomatsås:
3 vitlöksklyftor
1 gul lök
2 msk tomatpuré
1 burk krossade tomater
oregano
chilipulver
1 tsk flytande honung

Kycklingtopping:
4 st soltorkade tomater
4 skivor pepparsalami
2 vitlöksklyftor
1 msk créme fraiche
ca 2 dl riven ost

Sätt ugnen på 225 grader.
Lägg kycklingfiléerna i en ugnsfast form och stek dem i ugnen,
ca 30 minuter tills kycklingen är genomstekt.
Skala och finhacka lök och vitlök till tomatsåsen.
Fräs i olja i en djup stekpanna tills löken mjuknat.
Tillsätt tomatpurén och låt fräsa med i några minuter.
Häll över krossade tomater och smaka av med kryddorna och honung.
Låt tomatsåsen puttra i 30 minuter.
Koka pastan enligt instruktioner på förpackningen.
Hacka soltorkade tomater, salami och vitlök till kycklingtoppen.
Blanda ihop tillsammans med créme fraiche och riven ost.
Strö toppingen över kycklingfiléerna
och ställ in i övre delen av ugnen tills osten fått fin färg.
Blanda den färdiga pastan med tomatsåsen.
Servera pastan till kycklingfilén.

Det var verkligen hur gott som helst. Testa vetja! Ni kommer verkligen inte att ångra er. HFHC-metoden när den är som bäst. Yumyum. Jag trodde ju inte att jag skulle vilja äta ost igen på flera år efter maten i Prag som praktiskt taget bara var ost med ost och ost. Men det behövdes tydligen bara 5 dagar så gick det ner igen. Det var då för väl.

Nu ska jag blanda dip och sen ska vi titta på Papillon. Det blir nog fint det. Hoppas jag, speciellt som jag tjatat på Jimmy sen i somras om att jag vill se den. Fast idag var det faktiskt Jimmys förslag. Han kanske skämtar aprillo med mig och egentligen tänker tvinga mig att titta på Talang... Är Markoolio med i år?

Anton Kristiansson - Ingen Tror På Kärlek

(vilken jävla flashback till barndomen. plötsligt sitter man där i kusin eriks rum och spelar simcity på super nintendo igen.)

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Tack för receptet!

2011-04-01 @ 19:46:08
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & liten i magen ♥

Är det du som gjort bloggdesignen?

Jag har försökt länge nu att få ordning på mina menylänkar, men har inte lyckats. Avståndet mellan radbrytningarna, d.v.s där texten i rubriken fortsätter är större än själva mellanrummet mellan länkarna, förstår du? Hur har du fått dina länkar så perfekta? :P

2011-04-01 @ 19:48:23
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Mårtenssons kök

Här ser vi absolut på Talang, det måste vi ju nästan göra eftersom de är i vår stad! Tänk om det syns någon som vi känner i rutan och vi inte har sett det, det är förmodligen straffbart!



2011-04-01 @ 20:16:44
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: rebecka

hahah åh, vet precis hur det är. mina vänner är jättetrötta på mig bara för att jag lyssnar på håkan mest hela tiden.. :)

2011-04-02 @ 07:45:33
URL: http://novemberhimlen.webblogg.se/
Postat av: Malin

Mums vad gott, ja förutom de soltorkade tomaterna för det tycker jag är blä! Tomatsåser tycker jag är supergott, man kan ha i så mycket olika grejer och så pasta till och kyckling eller friakdeller eller... ja det finns ju hur många alternativ som helst. Gott är det i varje fall.

Kram

2011-04-02 @ 08:14:46
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Louise

Gud så gott! :)

2011-04-02 @ 11:02:52
URL: http://bylouisef.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det där såg helt otroligt gott ut!

2011-04-02 @ 14:17:09
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Victoria

Omg! Vad gott det där såg ut :D



Tack detsamma! :)

2011-04-02 @ 16:24:35
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0