Endast de unga.

Så. Nu är jag lite lugnare och snällare igen. Jag var riktigt på hugget där i eftermiddags kände jag. Äh. Man ska vara lite bitter ibland. Och med ibland menar jag ganska ofta. Jag gillar att vara bitter. Jag älskar bitterhet. Det finns ingenting roligare än att vara bitter. Titta bara på Magnus Betnér. Bitter och bitsk. Jag kan inte hjälpa det, det är sån jag är. Lite mer sällan nu när jag inte längre bor i Falun med omnejd, men längst där inne finns mitt bittra jag kvar. Man ska vara sig själv och ingen annan.

Men nu var det faktiskt den eminenta måndagsmiddagen jag skulle bjuda på. Jimmy var helt lyrisk över den för att han tyckte att det var så gott. Det var gott. Gott och galet enkelt. Testa vetja.

Spaghetti med mozzarella och körsbärstomater

För 2 portioner

2 port spaghetti
oregano
piri piri-krydda
2 vitlöksklyftor
8 st körsbärstomater
125 gr mozzarella

Koka spaghetti enligt instruktioner på förpackningen.
Hetta upp olja i en djup panna.
Fräs oregano och piri piri i oljan.
Skala och platta till vitlöksklyftorna och tillsätt dem.
Klyfta körsbärstomaterna.
Tillsätt dem i kryddfräset.
Ta bort vitlöksklyftorna.
Blanda ner den koka spaghettin med kryddblandningen.
Skär mozzarellan i bitar och blanda ner i pastan.
Servera omedelbums!

Tokgott! Svårare än så behöver det inte vara. Svårare än så SKA det inte vara. Det ska vara enkelt att laga mat. Man behöver inte krångla till det jämt.

Nu känner jag mig glad och mör efter dagens yoga-pass så nu ska jag slå mig ner framför sista delen av Kvalster tillsammans med en kopp te och en kvällskaka.

Brandon Flowers - Playing With Fire

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Tjolahopp, så enkelt! Precis som det ska vara. I morgon blir det din höstsoppa med chiligrädde i vårt kök.

Och du har helt rätt, det finns tillräckligt med människor som är någon annan!

2010-09-06 @ 21:17:59
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Malin

Du, vi köpte piri-pirikorv häromdagen, det lät ju spännande. F**k vad stark och oj, vad vi blev dåliga i magen dagen därpå... Du vet så där ölkorv, så köp inte den om du inte vill tillbringa dagen efter på toa... ;-)

Maten låter god, håller med, det ska vara enkelt, enkelt är gott!

Kram å du din bittra Pernilla ;-)

2010-09-07 @ 08:42:21
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh gud vad gott!



haha skönt att du också lagt märke till att det varit väldigt blått på blogg.se startsida..senast när det var euval o sånt med var det bara blåröstande som syntes..



men i coh med att jag nämnde detta med startsidan i inlägget blev det ju lite komiskt att det sne hamnade på förstasidan..haha

2010-09-07 @ 15:32:35
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: hogie

Men det där blir man väl inte mätt av? Men gött, det ser det minsann ut att vara.

2010-09-08 @ 10:24:04
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0