Att kyssa en idiot.

Ja. Men det här gjorde vi väl bra Sverige? Det tycker jag verkligen. Jag är stolt över att vara svensk idag! Nu nedmonterar vi välfärden som vi är välkända över hela världen för att vi lyckats så bra med. Nu river vi upp allting som våra mor- och farföräldrar kämpat för. Det här med jämställdhet, solidaritet och rättvisa är ju överskattat ändå. Nej. Jag är inte bitter. Bitter is not pretty! Som de brukar säga i Greek.

Nej. Vi struntar i det här med valet. Jag blir ändå bara arg. Nu fokuserar vi på mina fina aprikosmuffins med knäckglasyr som jag bjöd på i lördags. Knäckglasyren syns inte så väl men den finns där.

Aprikosmuffins med knäckglasyr

ca 12 st

125 gr torkade aprikoser
75 gr smör
1 ägg
1 dl socker
¾ dl vispgrädde
3½ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
1½ tsk vaniljsocker

Knäckglasyr:
150 gr smör
2 dl ljus sirap

Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret till muffinsarna och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Tillsätt smöret, grädde, mjöl, bakpulver och vaniljsocker.
Rör till en slät smet.
Finhacka aprikoserna.
Tillsätt i smeten.
Fyll muffinsformar eller aluminiumformar med smeten.
Grädda mitt ugnen i ca 15 minuter.
Blanda smör och sirap till glasyren i en kastrull.
Koka glasyren i ca 20 minuter tills den är tjock och simmig.
Bred den varma glasyren över muffinsarna.
Ställ in i 250 grader tills ytan fått fin färg.

Gör nu inte som jag och glöm muffinsarna i ugnen. Det är nog därför knäckglasyren inte syns så mycket, för den hann liksom smälta ner på plåten det mesta av den. Håll koll!

Idag kräktes jag på väg till jobbet. Jag tror att farbrorn som var ute och rastade sin hund fann det väldigt mysigt och kände att det var en bra start på dagen. Troligtvis är det magsjuka, men det kan också vara valresultatet som gjort mig illamående. Så jag fick gott åka hem igen, någon timme senare kommer Jimmy hem från skolan för att han mår dåligt. Så vi har sjukstuga här idag. Jag tittar på OC och Jimmy sover.

Jag borde ta itu med mitt liv och försöka komma på vad jag vill bli när jag blir stor, nu när Alliansen får fortsätta regera så är mina konditorchanser helt uteslutna så jag måste liksom... Glömma det. Fast å andra sidan är jag ju redan grym på att baka, synd bara att inga konditorier i världen bryr sig om det om du inte har det på papper. Hmpf, säger jag. Jag har det ju på blogg och GP-tv. Räcker inte det?

Art Of Noise - Peter Gunn

Kommentarer
Postat av: Matpolisen

Svenskarna kan inte sin historia. Man diskuterar inte varför partier existerar, vad personerna i partiet gjort tidigare. Vart tog FRA-debatten vägen under valrörelsen? Människovärdet kommer att förpassas till samma historiens glömda sidor. Nä, nu lagar vi mat och njuter lite. Starta din egen lilla business med de saker du kan baka.

2010-09-20 @ 13:51:07
URL: http://matpolisen.wordpress.com
Postat av: Malin

Jag skäms också. Trodde inte det var sant när det stod klart att Sverigedemokraterna skulle få en plats i riksdagen. Var nånstans gick det snett? Blir mörkrädd.. Jag som inte ens är jätteinsatt i det här med politik röstade hur som helst inte på dem, utan röstade på rä(ö)tt block. Synd bara att inte tillräckligt många andra gjorde det...



Lägenheterna var jättefina! Läget var visserligen lite småtrist, men själva lägenheterna i sig var superfräscha. Byggda 2008 så vore väl konstigt annars. Men nu spelar det ingen roll, för de gick till andra sökanden. Börjar ledsna lite nu. Igår var ingen bra dag. Dels valet, sen besked om lägenheterna... och så har jag gått och blivit sjuk på det också. Plus att jag skulle behöva plugga men hittar varken ork eller motivation för tillfället. Less är ordet. Men det är bara att bryta ihop och komma igen. Ska faktiskt iväg och kolla på en annan lägenhet den här veckan. Skam den som ger sig!



Jag kanske borde införskaffa en pajform. Känns som en bra investering :) Annars har jag faktiskt lyckats hitta ett ställe som har pajbuffé, haha. Låter som det är värt att testa! Nom nom!



Hur var din helg? Fylld med tårtor och goda muffins? :)



Och krya på dig, magsjuka lät mindre trevligt! >_<



Kramar

2010-09-20 @ 15:39:50
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0