Sommartid.

Himmel och plättar vad mätt jag är. Fast inte på plättar. För jag gillar ju inte plättar. Eller pannkakor eller våfflor. Men det är väl redan allmänt känt vid det här laget. Så vad är jag mätt på då?

Pastasallad med italiensk kesoröra och vitlöksbröd

För ca 3 portioner

Pastasallad:
2-3 portioner pasta
1 påse italiensk salladsmix
½ honungsmelon
ca 70 gr fetaost

Italiensk kesoröra:
250 gr naturell keso
½ dl färsk basilika
1 vitlöksklyfta
ca 8 skivor salami
6 st soltorkade tomater

Koka pastan och låt den svalna.
Skölj av salladen, dela melonen i bitar.
Blanda pastan med sallad, melon och fetaost.
Finhacka basilikan och blanda med keso.
Pressa ner vitlöksklyftan.
Strimla salamin och hacka tomaterna.
Blanda ner detta i keson.
Servera pastasalladen med kesoröran och vitlöksbröd.

Vi tyckte att det var gott. Det gjorde vi. Clara ska också äta pastasallad och vitlöksbröd idag. Det ringde hon och berättade för mig. Som sagt; Vad vill hon? Hon lovade att inte ringa igen på en vecka. Eller så hotade hon med att ringa igen om en vecka, jag vet inte riktigt.

Idag är jag mest trött och trött. Dagen började bra med att jag fick springa som en tok efter vagnen i ösregn. Jag hann med den, men sedan var pendeltåget ändå hur försenat som helst så jag hade ingenting för den springturen inte. Men jag får nog ändå lov att säga att dagen artat sig bra. Det är bättre att börja på botten och arbeta sig upp. Nu ska jag hem till Evelina och titta på Desperate Housewives. Fast först ska jag fläta håret.

Brian Wilson - 'S Wonderful


Ps. Jag gillar pannkaksplätten från Kalix.

Kommentarer
Postat av: Malin

Den kesoröran.... lät... sjuuukt.... gooood! :O

2010-10-19 @ 22:28:35
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Annapanna Dalahäst

Jag gillar Bosse Tårtdoktor <3

2010-10-20 @ 00:23:54
Postat av: Annapanna Dalahäst



Jag gillar Bosse Tårtdoktor <3

2010-10-20 @ 00:24:47
Postat av: Ellie

gott:)

2010-10-20 @ 05:05:18
URL: http://makemefly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0