Och jag såg min ungdom trampa gasen i botten.

Måndagsfantasin är ju sällan på topp så idag fick det bli Korv Stroganoff och bulgur till middag. Det är ju faktiskt gott, och mätt blir man. Så då funkar det utmärkt som måndagsmiddag. Speciellt när man gör som jag och lyckas somna i soffan på eftermiddagen och vaknar hungrig som en gnu. Det här med att lyckas sova när det är fullmåne ute är inte riktigt min grej. Nu känns det som att det varit fullmåne i flera veckor, hur länge är det fullmåne egentligen?

Svar till Maria som undrade var jag köpt min Svampbob Fyrkant-smörgåsgrill. Jag fick den i födelsedagspresent av en kompis när jag fyllde 22, så det var alltså 3½ år sedan. Men jag har för mig att hon hade köpt den på Duka (Hanna, du får skriva en kommentar om jag har fel här), dock var det ju som sagt några år sedan så jag vet inte alls om den finns kvar. Nu kom jag på att Duka inte finns längre, så där lär den ju inte finnas. Men kanske på Cervera som tagit över Duka? Om någon annan vet var det finns så får ni gärna höra av er också, jag kände nu att jag inte alls var mycket till hjälp...

Nu ska jag läsa bok, dricka te och inte äta kaka för det har vi ingen. En kväll utan kvällskaka, fy fabian!

Daniel Adams-Ray - Dum Av Dig


(för att jag gillar daniel adams-ray mycket bättre än oskar linnros. det gjorde jag redan på  den tiden de var snook. alla bara: "åååh, kihlen!" jag bara: "näeeej, danne!" och nu bara: "ååh, oskar linnros!" och jag bara: "näeeej, daniel adams-ray!" men så ska jag ju alltid vara tvärtemot alla andra också.)

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Tack för dagens gladaste skratt, länken till whiskyskrytet satt som en krocketklubba på smalbenet!

2010-10-25 @ 20:43:45
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Hanna

Helt rätt jag köpte den på DUKA.. Ingen aning om var man kan få tag på dem längre...

2010-10-25 @ 23:05:28
Postat av: Jonas Ljunggård

Trodde jag var den enda på jorden som har samma åsikt där om Daniel Adams-Ray. Gött å se att så inte är fallet!

2010-10-26 @ 00:03:02
Postat av: Malin

Haha, vi åt oxå korvstroganoff igår, fast med ris...

Vadå, ingen kaka?? Tom jag bakade ju igår, kladdmuffins som inte blev kladdiga men ändå.

Måste ju ha kaka till koppen med the eller hur?? Bättring Pernilla ;-)

Kram

2010-10-26 @ 09:02:52
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: hogie

Här har du finna duffisers! ------> http://www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=120542062



Bulgur är kanske världens bästa matuppfinning.

2010-10-26 @ 14:33:13
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: hogie

Håller btw med om Oskar Linnros & Daniel Adams-Ray. Fattar inte Oskar Linnrosgrejen? Men det är kanske något fel på våra Håkan Hellströmifierade öron.

2010-10-26 @ 15:42:44
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0