Hylla elden.

Jag bara måste nämna våran middag igår. Jag gjorde de godaste hamburgarna någonsin! Ja, jag vet, jag är blygsam. Okej, några av de godaste hamburgarna någonsin. Högmod går ju före fall, så det gäller att vara försiktig med vad man säger. Men galet gott var det i alla fall.


Hamburgare med pepperoni och chilimajonnäs

För 4 st

ca 400 gr nötfärs
½ finhackad gul lök
1 pressad vitlöksklyfta
oregano
timjan
chilipulver
spiskummin

4 st goda hamburgerbröd

½ röd chili
1 dl majonnäs

8 skivor pepperoni

sallad
röd paprika

Blanda ingredienserna till burgarna.
Forma till 4 st lika stora biffar.
Pensla dem med olja och stek i grillpanna.
Finhacka chilin och blanda med majonnäsen.
Lägg salladsblad, pepperoni, burgarna, chilimajonnäs och röd paprika i bröden.
Servera.

Oh. Så gott! Jag är inte så förtjust i hamburgerbröd, tycker det är godare att använda ciabatta eller så men ska det vara hamburgerbröd så ska det vara Max Frisco. Jag är inte så förtjust i Max annars heller, förstår inte alls hypen runt Max. Självklart godare än McDonalds men helt ärligt... Särskilt gott är det väl inte ändå?

Nu har jag en vegetarisk pytt i ugnen. Sen ska vi ha torsdagsmys med Paolo. Ja, Paolo kommer hit och... Nej. Jag vill faktiskt inte att Paolo ska komma hit, då kommer han bara slänga mina ostbågar och säga att jag måste träna istället. Så det räcker med att titta på Paolo på teven, tack. Jag kommer nog att somna innan klockan åtta, mina ögon går nästan i kors. Jävla fullmåne!

Nick Garrie - The Nightmare Of J.B. Stanislas

Kommentarer
Postat av: William Marklund

hehe oja gud vad goda hamburagarna såg ut att va:D

2010-10-21 @ 22:02:52
URL: http://williammarklund.blogg.se/
Postat av: ellie

Svar: hahha varför är du rädd för henne xd

2010-10-21 @ 22:03:13
URL: http://elliesss.blogg.se/
Postat av: Malin

Hemmagjorda hamburgare är så gott! Vi gillar inte heller hamburgebröd utan köper några färska nybakade (samma sak kanske?) bröd i affären istället.

Vi ville så nya säsongen av bästa serien ever, Criminal Minds, så vi fick hoppas Robinson.



Kram

2010-10-22 @ 08:28:48
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0