En del människor förtjänar att dö.

Jag är lite sådär bitsk idag. Lite sådär att jag vill vara lite sarkastisk och ironisk mot folk som inte förstår det. Men det är jag inte för man ska vara snäll. Det är faktiskt julafton snart, så det börjar bli dags att samla ihop lite snällpoäng. Jag har till exempel lagat Jimmys jättedyra hörlurar så nu funkar de finfint igen. Snällpoäng till mig! Vidare har jag samlat snällpoäng genom att laga middag på bara sånt vi redan hade hemma så vi slapp åka och handla idag. Då kan det se ut såhär:

Supersnabba Sötsura Woken

För 2 pers

ca 300 gr benfri fläskkarré
300 gr wokgrönsaker

Sås:
1 msk brynt lök-fond
2 msk soja
1 tsk socker
saften från 1 lime
ingefära
vitlökspulver

2 portioner nudlar

Strimla karrén.
Bryn den i en wokpanna.
Tillsätt wokgrönsakerna.
Blanda ihop alla ingredienser till såsen.
Krydda med ingefära och vitlökspulver efter egen smak.
Häll det över woken.
Låt woka ihop i några minuter.
Servera med nudlar.

Snabbt, lätt och mättande. Och idag tänker jag inte baka några kanelbullar. Jag har däremot ätit en kanelbulle. Jag gillar ju inte ens kanelbullar, men det var ju gratis och gratis är gott! Så då tog jag väl en då, när den ingick i lunchen liksom. Man ska inte låta mat förfaras. Nu ska jag gå och köpa mjölk. Och inte baka kanelbullar. När är chokladbollens dag? Chokladmunkens dag? Snickerskakans dag? Det undrar man ju.

Interpol - Memory Serves

Kommentarer
Postat av: mor

Om allt som är gratis är gott Så är du en Bjursing mer än jag trodde.

2010-10-04 @ 19:05:35
Postat av: mor

Om allt som är gratis är gott Så är du en Bjursing mer än jag trodde.

2010-10-04 @ 19:07:10
Postat av: Ottilia

Vilka goda mattips du ger, blir hungrig. :P

2010-10-04 @ 22:35:56
URL: http://tilamao.blogg.se/
Postat av: Malin

Snickerskakans dag, den måste vi införa!!! :D

2010-10-04 @ 22:50:24
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0