Du ligger i gränden med blodiga kläder.

Och var i allsin dar har jag befunnit mig de senaste dagarna undrar ni, det undrar jag också lite grann. Jag har faktiskt mest befunnit mig hemma, men ändå varit upptagen. Så vi börjar väl med att redogöra torsdagen, då var jag faktiskt inte hemma.

I torsdags var jag nämligen på tastecasting med Santa Maria Thai. Där fick vi provsmaka och testlaga olika produkter från Santa Marias thaisortiment, lära oss lite om det thailändska köket och så fick man ju chansen att umgås med massor av andra trevliga matbloggare. Vi blev indelade i grupper om 4 och fick laga varsin thailändsk rätt. Gruppen som jag var med i fick laga Pad Thai och förutom jag så bestod gruppen också av Michael på Lanternan, Jessica på Hallon & Blåbär och Charlotta på Matrepubliken.
















Bilder säger ju mer än 1000 ord. Så det var sådär det såg ut. Vi hade fruktansvärt roligt i våran grupp, eller jag hade väldigt roligt i alla fall jag kan ju inte svara för de andra. Att testa nya recept och nya maträtter är ju alltid lika roligt, och thaimat sitter ju verkligen aldrig fel. Även om vi ett tag började fundera på om vi kommit fel och hamnat på ett swingersparty istället, och dessutom hade de glömt att lägga ner flygbiljetterna till Thailand i våra goodiebags. Det enda som inte riktigt föll mig i smaken var väl den där frukten här ovanför som ser ut som en igelkott. För det första kan man ju inte äta nåt som ser ut som en gullig igelkott, för det andra så luktade den blaj och smakade rå lök. Huu. Men mest av allt var det en himla trevlig kväll med roligt sällskap.

Nu ska jag dricka coca-cola och flytta upp min dator från vardagsrumsgolvet där den stått sen igår kväll då jag hade Evelina och Jolin här på middag, men det är en annan historia. Och OJ, vilken historia sen!

The Pretty Things - Summer Time

Kommentarer
Postat av: Jenny H

vilken härligt grej att vara med på!!!

2010-11-20 @ 17:31:10
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Låter som en superrolig och inspirationsrik kväll!! Så mycket gott!!

2010-11-20 @ 18:31:28
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Dåligt, minst sagt dåligt, att det inte fanns några flygbiljetter i era goodiebags. Jag hade minsann lämnat in en skriftlig klagan!

2010-11-20 @ 19:20:38
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Emmy

Jag är grymt avis på denna kväll!

2010-11-21 @ 10:55:18
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Jessica

Visst hade även jag skoj =), kul att få träffa lite andra bloggare med. Bara att hoppas att det blir lite fler träffar i området.

2010-11-21 @ 21:38:57
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: charlotta

i look claaaaaaaaaaaaaaaaazy! men fasiken vilket bra lag vi hade!

2010-11-21 @ 23:06:30
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: Cecilia

Haha, stinkbomben måste väl vara Durian, eller? Det som ska vara så sjukt gott.. Fast jag har nog hört att det ska vara en acquired taste när jag tänker efter. Själv har jag bara druckit duriansmoothie och det var sådär, så kanske är jag på ditt spår..

2010-11-22 @ 16:26:22
URL: http://flickanokakorna.se
Postat av: Long Tall Sally

"En kulen kväll i förra veckan var Long Tall Sally lyckliga nog att få hänga över wokarna på Swedish Taste, när vi tillsammans med Santa Maria arrangerade en tastecasting för matintresserade bloggare. [...]"

2010-11-25 @ 17:04:01
URL: http://www.ltskommunikation.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0