Skogens eko.

Idag har varit en sisådär dag som mest tillbringats i soffan med en bok så jag har inte så mycket mer att komma med än den goda måndagsmiddagen vi åt alldeles nyss.



Texmex-sallad med kyckling


För 2 personer

2 kycklingfiléer
1 påse fajitamix

isbergssallad
ruccola
gurka
cocktailtomater
majs
avokado

3 dl gräddfil
1 citron
1 msk vitlökssås

nachochips
salsasås

Tärna kycklingfiléerna.
Stek kycklingen med fajitamixen enligt anvisningar på förpackningen.
Strimla sallad, hacka gurka och tomat. Dela avokadon i bitar.
Blanda sallad, ruccola, gurka, tomat, majs och avokado.
Blanda gräddfil med saften från en citron.
Blanda ner vitlökssåsen i gräddfilen.
Värm nachochipsen i ugnen, ca 10 minuter på 150 grader.
Ringla gräddfilsåsen och salsa över salladen.
Stoppa in varma nachochips runt kanterna på skålen.
Servera salladen till fajitakycklingen.
Enjoy!

Lätt en av de godaste salladerna som finns här i världen. Bättre än så blir det liksom inte en måndag. Jo. En sak som faktiskt är lite bättre ändå är att jag äntligen hittade USB-kabeln till min mp3-spelare. Frosty The Snowman är liksom inte alls lika bra i slutet av maj som den var innan jul då jag senast kunde byta låtar i den. Den var inte ens särskilt bra innan jul, men då hade den åtminstone ett syfte. Nu ska jag dricka te.

Lisa O Piu - Traitor

Kommentarer
Postat av: Malin

Taaack! :) Man ska tillaga sin tapasrätt på plats i Stockholm på söndag och sen ska juryn ge sitt utlåtande. Nervöst! Hade varit fint om man bara skulle dit och få reda på om man vunnit eller inte, slippa göra nåt mer ;)



Jag har sökt logopedutbildning i Göteborg och Stockholm. Har sökt den flera gånger förut och vet att jag kommer in, sen får jag se hur det blir om jag väljer att plugga eller inte. Utbildningen är på fyra år och det lockar inte alltför mycket i nuläget om jag ska va ärlig -.- Men ska träffa logopeden på sjukhuset här i stan på torsdag, litet studiebesök typ. Få inblick i hur det funkar osv. Sen får vi se efter det om jag fortfarande funderar på att läsa till logoped eller om jag blivit avskräckt. Var finns konditorutbildningen?



Gooood sallad! Går inte att misslyckas när det är nachochips och texmex inblandat ;) Vad är det för vitlökssås förresten?

2010-05-25 @ 00:10:13
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Malin.T

En dag i soffan med en bok, det kan inte bli så mycket bättre. Älskar att läsa men som småbarnsförälder så går det i vågor. Kan läsa två böcker på fyra dagar och sen ingenting på en månad. Lite trist, innan läste jag varje dag men det kommer ju tillbaka, han blir ju liksom äldre hela tiden ;-)

Ha en underbar tisdag, kram Malin

2010-05-25 @ 08:47:04
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Sofie Mumsfillibaba

Gött! Vi åt oxå texmex igår. Tacos!!!

2010-05-25 @ 10:47:43
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Karin

Mums så gott! Vi käkade fajitas igår. Inte dumt det heller :-)

2010-05-25 @ 13:31:49
URL: http://ensmakavkarin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0