Sånt man hittar i kakburken...


I min kakburk kan man hitta Kärleksmums som jag bakat idag. Eller Mockarutor, Chokladrutor eller vad man vill. Jag bakar dem efter ett nytt sorts recept varje gång, för att hitta det som passar mig bäst. Fast jag tror redan jag hittat min favorit. Idag bakade jag efter ett recept som hette Barnens Kokosrutor. Jag tror det barnsliga var att det inte skulle vara kaffe i glasyren, men det hade jag i ändå. Annars får det bannemej vara.

Ikväll har jag varit i Kungälv och tittat på när Anna spelade teater. Evelina hade lurat med sig halva Göteborg. Ungefär. Sen skrämde hon upp oss hela bussresan med något snack om en mördarbacke. Själv tyckte jag att Kungälv var mest pittoreskt, sen hittade jag ett hus som jag ville knacka på och köpa. Frida hittade massor av motorcyklar utanför vandrarhemmet som hon ville köra. Eller inte. Jag tyckte vi skulle attackera Bohus Fästning med käpphästar och hammare. Det skulle allt vara en syn det.

Nu vill jag sova. Men min tvättmissbrukare till sambo har tvättat våra sängkläder och då vi bara har ett underlakan som passar i dubbelsängen så måste jag vänta tills det torkat. Kul kille!

JJ - You Know

Kommentarer
Postat av: Johanna

MMMMM, det som är så gott!



Vi väntar på dig här, så bäst för dig att pallra dig på första bästa tåg hem!



OK??



Puss.

2010-05-13 @ 23:28:39
URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: elin

Oh va gott, gjorde det häromveckan jag med. Svin gott.

2010-05-14 @ 14:45:47
URL: http://admin.nextinfashion.se/egoelin
Postat av: Malin

Visst är det konstigt det där, att man kan få såna vansinniga cravings efter vissa saker. Ofta är det konstiga saker också. Kan få världens sug efter typ mesost eller mackor med leverpastej+gurka. Inte de vanliga "jag måste ha choklad, NU!"-sugen, även om det inte är långa mellanrum mellan dem heller ;P



Matlagningslusten är det väl fortfarande lite sisådär med. Men just nu gör det inte så mycket. Igår var jag på bröllop och ikväll ska mamma bjuda mig på restaurang :) Pappa är bortrest så det blir en lugn myshelg med mamma. Lagom. Långhelg har jag också, som det ser ut just nu i alla fall. De hade ringt från jobbet när jag stod i duschen förut, så antagligen hade jag väl kunnat få jobba i morgon, men det känns rätt skönt att bara va ledig också. Vad har du för planer? :)



Åh, kärleksmums! Längesen nu. Alltid lika gott! Och jag håller med, det ska va kaffe i glasyren, klasskillnad!



Förresten, älskar JJ. Favoriten är My Life :)

2010-05-14 @ 14:45:47
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Malin.T

Något som är jättegott är att ta den mumsiga glasyren till kärleksmums och bre över en kladdkaka...

hoppas ni har bättre väder än vad vi har!

Kram Malin

2010-05-14 @ 14:52:35
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: en kreativ footblogg - bellaisit.blogg.se

vill du bli länkad i ett inlägg i min blogg?

för mer information; http://bellaisit.blogg.se/2010/may/just-for-fun.html#comment

ha en fin kväll! ♥

2010-05-15 @ 23:21:33
URL: http://bellaisit.blogg.se/
Postat av: Sandra

Snoddas heter de i min receptbok :D

2010-05-22 @ 20:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0