En orkester av bubblor.

Vad besviken Ann kommer att bli nu när även det här blogginlägget handlar om mat. Jo. Ann har nämligen gett mig en sån där bloggutmaning. Nej, inte en sån där hon snackar skit om mig med sin mamma och sen skriver ett blogginlägg om det i nåt slags försök till ett bloggkrig, utan en sån där med frågor som man ska fylla i. Jag ska faktiskt ta itu med den också. Men jag måste skriva om det vi åt i söndags först.

För det var så gott. Sådär jättegott. Sådär så jag skulle kunna äta det igen idag. Och imorgon. Och kanske resten av veckan. Men det kan jag inte, för det var så gott så vi åt upp allting redan i söndags. Även Jimmy tyckte det var jättegott nämligen. Vilket kanske inte hade varit någon större grej om det inte vore för att det var vegetarisk mat vi åt. SÅ gott var det.


Quorn Italiano med rostad potatis

För 2 pers

4 st quornfiléer
2 vitlöksklyftor
8 st cocktailtomater
½ kruka färsk basilika
2½ dl matlagningsgrädde
1 msk kycklingfond
1 msk balsamvinäger

Klyfta tomaterna. Skär vitlöken i tunna skivor. Hacka basilikan.
Fräs quorn, tomat, vitlök och basilika i en djup stekpanna
tills quornfiléerna är genomstekta.
Häll över matlagningsgrädde.
Blanda ner fond och balsamvinäger.
Låt koka ihop i ca 5 minuter.
Servera med rostad potatis och en god sallad.

Så enkelt var det. Och sååå gott var det. Såsen var egentligen till 4 pers, men man ska alltid ha mycket sås så jag gjorde dubbel sats av den. Det vet ju alla att det alltid står för liten mängd sås i recept. Inte i det här receptet alltså, så det behöver ni inte dubbla. Det var kanske ingen skräll att jag skulle tycka det var jättegott med tanke på att det är färsk basilika i. Mmm. Basilika.

Nu är jag lite mindre sur och tvär. Har reserverat 6 sittplatsbiljetter till Håkan och har ett gäng veliga kompisar som inte alls vet någonting. Men det är lite som vanligt när det kommer till såna här saker. Det är ju faktiskt hela två dagar kvar tills onsdag då de måste hämtas och betalas. Sen blev jag dessutom lite trött på mig själv som blir sur för att jag får sitta och se på Håkan, inne i värmen, mätt och varm, vilket problem alltså. Verkligen. Inte. Herregud. Bete mig!

Elizabeth Cook - Times Are Tough In Rock N' Roll

Kommentarer
Postat av: Ann

Gissa vad jag tänkte när det lyste i min bloggreader? "ÅH, Pernilla har kanske bloggat min utmaning!". Men nähä. Du är ingen riktig vän! Men vad hade jag förväntat mig? Du har inte ens en vänskapstavla på väggen med en bild på oss och vackra ord om vänskap och livet.

2010-05-17 @ 22:58:20
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com
Postat av: Malin

Bröllopet var helt fantastiskt! Önskar jag kunde spendera minst en dag varje månad åt att gå på bröllop. Stämningen, maten, kläderna... Allt! Bortsett från att jag kände mig fruktansvärt ensam var det perfekt. Sen att mina singelvänner slogs om mig för att få dansa var förstås ganska trevligt ;D



Den där såsen är jag ÖVERTYGAD om att jag skulle älska. Brukar göra nåt liknande, hur smarr som helst! Får spara det här och göra nån dag. Nom nom nom! Fint att jag åtminstone har middagsaptit. Frukosten däremot... Nä, borta. Konstigt alltså, jag som alltid varit en sån frukostmänniska. Riktigt LÄNGTAT efter frukost. Nu är jag inte ens hungrig när jag vaknar. De senaste dagarna har jag inte ätit före kl. 13, oftast senare. It's no good I tell ya. Men det vänder väl som sagt. Annars får jag börja tvinga i mig mat.

2010-05-18 @ 01:03:21
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Malin.T

Haha,eller hur??Bete dig! ;-)

Jag tycker qourn är ok om än väldigt dyrt, men man borde kunna göra samma mumsiga sås och potatisen med kycklingfilé, för såsen låter sååå god!

Du,jag har oxå pinsamt ogröna fingrar så det där tipset hade jag aldrig hört faktiskt. Är så trist för är det någon ört vi älskar och gärna använder mycket av så är det just basilika.

Hoppas ni har bättre väder än vad vi har, stor kram

2010-05-18 @ 09:57:54
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0