Turn that frownie into a brownie.

Det fanns brownies kvar i kakburken! Inte lika många som det var när jag stoppade ner dem i kakburken, men tillräckligt många för att kunna ta ett foto. Så nu kommer det lite brownies här på fredagskvällen:


Brownies med bitar av digestivekex och kola

200 gr mörk blockchoklad
200 gr smör
4 dl strösocker
4 ägg
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 dl digestivekex i bitar
1 dl kola i bitar (jag använde Werthers mjuka kolor)

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret. Rör ner chokladen och rör tills den också smält.
Blanda socker, ägg, mjöl och bakpulver i en stor bunke.
Häll ner chokladblandningen. Blanda väl.
Vänd till sist ner digestivekex och kola.
Häll smeten i en långpanna klädd med smort bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen ca 15 minuter.
Servera dem varma med vispad grädde och hallon.
Eller njut av dem bara som de är.

Mmm. Så goda. Jag åt en före maten idag. Gud, så busigt. Men det är ju fredag. Inte för att det spelar så stor roll då jag ändå ska jobba imorgon, men ändå. På fredagar får man ju chips! Och så får man titta på Så Ska Det Låta och tycka att Erik och killen som ingen vet vad han heter ska skjuta Danny och starta en grupp bara de två för Danny bara wailar och är jobbig. Nu ska vi titta på Shutter Island, fast jag egentligen inte får se såna läskiga filmer för Jimmy. Men jag har ju redan läst boken så jag kommer ju inte att bli rädd, hallåååå. Okej. Jag drömde mardrömmar bara för att vi såg reklamen för den på teve förut, men ändå.

Johnny Cash - Last Night I Had The Strangest Dream

Kommentarer
Postat av: Malin

Digestive + kola. Alltså... hur gott?! :D Himmel och pannkaka.

2010-03-19 @ 22:32:52
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Sofie Mumsfillibaba

Kalasblandning! Låter smaskens!!

2010-03-20 @ 08:37:10
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0