Kärlek som aldrig kan dö, men inte heller leva.

Det här är Soygurt. Soygurt vanilj & citron. Jag och Soygurt träffades på Coop Eriksberg i mitten av februari. Jag föll som smör i Soygurts armar. Våran romans varade i några veckor. Till den dagen då jag tittade på kvittot och insåg att jag på inga villkors vis har råd att ha en romans med Soygurt. 30 kronor för en liter soygurt? Nej. Det går liksom inte för sig. Nu har vi flyttat långt ifrån Coop Eriksberg och jag har inte ens sett Soygurt vanilj & citron någon annanstans. Så inte ens om jag skulle vilja unna mig en liten flirt med soygurt igen så kan jag göra det. Så kan det vara med kärlek som aldrig kan dö, men inte heller leva.

Annars undrar jag mest var den här dagen tog vägen? Jag gick ju upp klockan sex i morse, dagen borde ha varat för evigt. Men med tanke på att jag inte kom hem från jobbet förrän kvart över sex på kvällen så är det kanske inte så underligt att dagen flög iväg. Idag har jag ägnat mig åt saker som jag inte är så bra på. Som idrottslektioner och barn över 7 år. Men jag överlevde dagen och får därför imorgon ägna mig åt saker som jag är bra på. Som att jobba som cafébiträde och sen spela in ett litet påskreportage för GP-teven. Sweet.

Nu ska jag packa. Efter att jag ägnat dagen åt att göra saker jag är bra på imorgon så åker nämligen jag och Jimmy till Falköping. Sen på torsdagmorgon åker vi upp till Sågmyra för att fira påsk. Min mamma ringde idag för att fråga mig vad vi ville ha för mat. Det är kärlek det. Jag sa att jag ville ha lax. Mamma är tydligen på Jimmys sida för hon förklarade pedagogiskt för mig att Jimmy inte äter lax. Så mycket för den kärleken. Hmpf.

The Ruby Suns - Cranberry

Kommentarer
Postat av: I

Spännande att höra om guldkorn utanför etage, chansen är inte stor alltså! Men när man minst anar...



Då hörs vi mer efter påsk om promenad och eventuellt fika i Guldhedstornet!



Jag hoppas du får en jättemysig påsk hemma i vackra Dalarna! (De har snö där fortfarande, brr)



Kram kram

2010-03-31 @ 09:04:13
URL: http://idamlundberg.blogg.se/
Postat av: Helena S / Bara en kaka till

Shit vilken dyr yoghurt. Eller soygurt. Men jag ska inte säga något, jag har också dyra vanor ibland. Ganska ofta. Måste sluta med det. Min absoluta favorityoghurt är den tyska jordgubbsyoghurten Sahnejogurt från Zott. 10% fett innehåller den, och är så god att man blir helt galen. Glad Påsk!

2010-04-01 @ 21:54:01
URL: http://www.baraenkakatill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0