Kan inte släppa henne nu.

Nu har jag nyss kommit hem från en fin liten tapasafton som anordnades av Spot & Tell tillsammans med Ridderheims, det var Ridderheims som presenterade sitt nya tapassortiment.

Kvällen började med lite introduktion om de olika tapasrätterna, 20 stycken olika fick vi provsmaka.


Det var allt från soltorkade tomater, till oliver, kyckling, chorizogryta och räkor i olika såser.


Små inlagda sardiner, tror jag att det var, de såg väldigt mysko ut men smakade mest vinäger.



Såhär såg min tallrik med det första tapaslasset, det blev betydligt fler kan jag berätta.




Det här var min absoluta favorit, en het salsasås med riven ost som man äter varm och doppar bröd i.
Helt galet god var den, kan tänka mig att leva på den hela sommaren faktiskt.


Det var ett himla trevligt sällskap också, bland mina bordsgrannars fanns bland annat Kalasgott-Jennie, Kaffekokar-Katja och Tina.

 


Man fick en goodiebag med sig hem också!

 

Fast vi hade så trevligt att vi inte riktigt ville gå hem när alla tapas var uppätna, så vi gick vidare och tog en öl någon annanstans. Eller ja, jag tog ju faktiskt ingen öl. Min lön lyser fortfarande med sin frånvaro så jag fick skippa den biten och bara njuta av det trevliga sällskapet istället. Men det var inte helt fel det heller.


Hela kvällen kändes faktiskt helt rätt. Så tack till Spot & Tell och Ridderheims. I mina ögon har tapas en stor chans att konkurrera med tacos som fredagmys, tacos smakar mest tacos och med tapas kan ju alla få välja sin egen favorit. Jag tyckte till och med om en av räksorterna, och jag är inget fan av skaldjur överhuvudtaget. Så det är minsann inget dåligt betyg det!

 

Justin Currie - Baby, You Survived


Kommentarer
Postat av: Malin.T

Vilken kväll!!! Vi är inte så förstjusta i Tacos här i familjen ( ja, jag vet att vi är knäppa... ) så vi brukar köpa en massa smått och gott och äta Tapas istället när det är dags för fredagsmys!

Kyckling Italiano med rostad potatis var supergott by the way ;-)

Kram Malin

2010-06-02 @ 08:49:31
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Martina

Visst var maten god. Trevlig blogg du har. Har inte hittat hit förrän nu ;-)

2010-06-03 @ 18:19:08
URL: http://www.matochodla.blogspot.com
Postat av: Daniella - BakeCake

Sånna där kvällar är guld värt! Vad mysigt det ser ut att ni hade det! Ha det jätte bra! Kram Daniella - BakeCake

2010-06-03 @ 20:29:23
URL: http://bakecake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0