Jag skapade lagen.

Men herreguuuud. Vad gör jag inne nu? På årets varmaste dag? Jag har faktiskt en anledning för jag väntar på att mitt te ska svalna så jag kan ställa in det i kylen och göra det till iste. Sådeså. Jag vill mest ha ett hus, med egen trädgård och altaner och balkonger. Då skulle man kunna vara utomhus mest hela dagarna. Sjukt sugen på det här är jag. Fast det ligger i Tidaholm så Jimmy vägrar. Och sen har vi kanske inte 1,3 miljoner att lägga på ett hus heller. Men om vi hade det, och om inte Jimmy vägrade så är det precis ett sånt där litet hus jag skulle vilja ha. Gärna nära en sjö.

Det är alldeles för varmt för att äta tung mat också, så det här med vegetarisk vecka känns fortfarande väldigt logiskt. Igår åt vi en quorngryta som smakade julmat. Ja, varför inte liksom. Man kan ju inte spara alla julkryddorna tills december, då blir de ju gamla.

Quorngryta med äpplen och kikärter

För 2 portioner

½ påse quornbitar
½ gul lök
2 vitlöksklyftor
kanel
chilipulver
spiskummin
2 msk tomatpuré
1 rött äpple
ca ½ dl grovhackade valnötter
½ burk konserverade kikärter
3 dl vatten
½ tärning grönsaksbuljong

Skala och finhacka lök och vitlök.
Fräs löken mjuk i en djup stekpanna.
Tillsätt kryddorna och tomatpuré och låt fräsa med en stund.
Hacka äpplet och valnötterna.
Tillsätt detta, quornbitar och kikärterna.
Tillsätt vatten och buljongtärning och låt koka ihop i ca 15 minuter.
Servera med bulgur.

Finfina grejer. Det här med julsmaker mitt under årets stora värmebölja. Man ska tänka utanför lådan. Nu har nog mitt te svalnat så pass att jag kan hälla upp det i en tillbringare och ställa in i kylen. Sen ska jag bege mig ut i solen igen. Förutom ett hus så önskar jag mig också en pojkvän som inte vuxit fast i sin datastol/sängen och gärna vistas utomhus åtminstone en timme om dagen. Och så vill jag gå på Håkan Hellström på Way Out West, men bara på Håkan Hellström. Och det vetefan om han är värd 1400 kronor. Så mycket pengar som jag lagt ut på den pojken (pojk och pojk, han är ju ändå 36 år, fast det ignorerar jag) under de senaste 10 åren borde jag ju få gratis tycker man.

Idag lunchade jag med Tobias Hyséns kusin. Jag som inte ens vet vem Tobias Hysén är. Typiskt.

Micah P. Hinson - A Call To Arms


Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Vilket hus, så fint! Perfekt eftersom våra tapeter redan sitter på plats i vardagsrummet... Fast min make vill inte heller flytta dit, "jo men det ligger ju i Småland" som att det skulle vara nåt hinder:) Tråkiga gubbar!

2010-06-29 @ 22:38:11
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Malin.T

Är han fullkomligt tokig din Jimmy, stället är ju en dröm! Allting är perfekt, jag skulle gärna flytta dit direkt om jag kunde, inga problem det Tidaholm här inte! och då skulle jag kunna skaffa hästar igen....

Kram Malin

2010-06-30 @ 09:03:14
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: carolina

äh, december december...jag köpte pepparkakor för två veckor sen och tryckte, funkade ju finfint!

jag tycker alla dagar känns som årets varmaste numera, jag sitter också inne och häckar. tar kalla duschar hela tiden :P

så kul att du kommenterade hos mig ( och tack för omtanken!), jag hade tappat bort din bloggadress nämligen :( men nu så!!



kraaaam :D

2010-06-30 @ 12:32:54
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: hogie

Vi kan ju flytta dit allihop! Så bara!

2010-06-30 @ 13:39:31
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Mårtenssons kök

Jag håller med Hogie, vi flyttar dit tillsammans, apsolutt!

2010-07-01 @ 20:21:33
URL: http://martenssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0