Du har inte en aning, att jag tänker på dig precis just nu.

Nu är jag på plats i Sågmyra. Hittills har jag redan hunnit med massor av bra saker. Som att äta lax, leka med Storebror, baka studenttårtor till Ankans studentkalas och bli våldgästad av Märta och Alva. Kort sagt så är allt som vanligt alltså. Till den grad att Storebror sitter och låter som en bil när han elvispar för att han tror att det ska gå fortare då... Och att jag springer runt inne i affärer och dansar och sjunger med handen som mikrofon.

Men en av de finaste sakerna idag var nog att jag nyss gick ner till biblioteket och hittade den här boken:

Jag har velat läsa den sedan jag läste om den första gången i Lisa Bjärbos blogg. Det är alltså Lisa som har skrivit boken, och hon har dessutom en fruktansvärt rolig blogg. Jag är lite av en sucker för ungdomsböcker, speciellt ungdomsböcker med titlar lånade från texter av Säkert! Det kan ju inte bli annat än bra. Jag känner mycket mer igen mig i ungdomsböcker än i chic-lit. Jag förstår mig mer på gymnasietjejer med förkärlek till popkillar och olyckligt kära bästa kompisar än 35-åriga karriärskvinnor i New York som shoppar skor och byter killar lika ofta som de... Shoppar skor. Det är nog därför jag inte gillar Sex & The City, jag kan inte känna igen mig i dem för fem öre.

Så nu ska jag krypa ner i sängen och läsa boken. Det ska bli fint det. Imorgon blir det studentkalas x 2, jag lovar att ta kort på tårtorna och bju' på recept, och sen ska jag leka med Maddyn. Vi ska bada. Bara för att vi kan.

Kommentarer
Postat av: Daniella - BakeCake

Missa inte första tävlingen för månaden som har startat nu! Du kan vinna ett fullproppat paket fyllt med formar från Kalasform! Skulle vara jätte roligt om du deltar! Ha det bra! Kram Daniella - BakeCake

2010-06-11 @ 21:16:53
URL: http://bakecake.blogg.se/
Postat av: Malin.T

Vad härligt att vara tillbaka på hemmaplan. Visst ät det konstigt hur lite som förändras egentligen?

Ha en härlig helg, kram Malin

2010-06-12 @ 11:42:22
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0