Armband av fingrar.

Vi fortsätter med lätt vegetarisk sommarmat tycker jag. Det är ju ett bra tema. Igår blev det lätt som en plätt-mat och tortellinitisdag. "Nu kommer de som läser din blogg undra hur du gör din egen tortellini!" Sa Jimmy. Ja. Jag går till Hemköp och köper ett paket med färsk tortellini och sen kokar jag den i 5 minuter. Så gör jag. Sen gör jag såhär:


Tortellini med tomat och fetaost

För 2 portioner

2 portioner färsk tortellini
8 st cocktailtomater
1 liten rödlök
½ kruka färsk basilika
150 gr fetaost
salt
peppar

Koka tortellini efter instruktioner på förpackningen.
Hacka tomater, rödlök och basilika.
Blanda ihop och smula ner fetaost.
Smaka av med lite salt och peppar.
Servera tortellinin med tomatröran ovanpå.

Himla gott. Himla snabbt. Himla fräscht. Riktig sommarmat. Jimmy åt med glatt humör trots att han varken gillar lök, tomat eller fetaost. Det måste vara basilikans förtjänst, allt går ner med färsk basilika.

Nu är jag mest sur och ledsen och besviken och har bestämt mig för att bli en bitter sjuksköterska som alltid står ute i foppatofflor och röker mest hela tiden. Det är bra, då får jag nära till jobbet också eftersom vi bor precis bredvid ett sjukhus. Så hinner jag hem på lunchen och lägga i en tvätt också som jag kan hänga när jag kommer hem. Ingår foppatofflorna i arbetskläderna eller måste man stå för dem själv? Hur funkar det?

The Pretty Things - The Journey

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Vilket bra recept på hur man gör färska tortellini, sådana förklaringar gillar vi!

Förresten så har jag anmält maken till en geografikurs på Komvux... :)) Fast han vägrar flytta ändå:(

2010-06-30 @ 19:49:02
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Malin

Färsk basilika är grejer det! Fast det är ju i och för sig tomat och fetaost också ;)

2010-06-30 @ 22:19:20
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0