Sparka igång ditt hjärta.

Jag skrev ju igår kväll att jag hade en kaka i ugnen. Till och med en riktig kaka i den riktiga ugnen. Det hade jag också. Man borde ha kakor i ugnen varje dag, man blir så glad av det. Såhär ser kakan jag hade i ugnen igår kväll ut:

Apelsinchokladkaka

150 gr smör
2½ dl socker
1 tsk vaniljsocker
3 ägg
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
ca 1½ dl koncentrerad apelsinjuice
100 gr mörk choklad

Sätt ugnen på 175 grader.
Smörj och bröa en hålform.
Vispa smör, socker och vaniljsocker poröst.
Tillsätt äggen, ett i taget, under omrörning.
Blanda ner mjöl och bakpulver.
Häll ner juicen.
Hacka chokladen grovt och rör ner den i smeten.
Häll smeten i formen.
Grädda kakan i nedre delen av ugnen ca 50 minuter.



Nu har jag någonting att knapra på när jag dricker mitt kvällste igen. Det känns bra. Inget kvällste utan kaka. Sen är det ju som så att alla kakor som innehåller choklad, speciellt mörk sådan, gör mig lika glad som Foppa när han vinner en tävling åt barnen i Wild Kidz. Ja, han blev gladare än barnen själva. Hej vinnarskalle!

Nu har jag en paj i ugnen. Fast en sån som man äter, tänkte jag skriva. Vilket väl säger själv att det är det man gör med en paj. Om man inte är en amerikansk high school-kille. Men jag menar förstås en sådan som man äter till middag. En matpaj alltså. Jag älskar matpaj. Man borde även ha en matpaj i ugnen varje dag. Då skulle man vara ännu gladare.

Sleigh Bells - Treats

Kommentarer
Postat av: hogie

Just då var det faktiskt fi fan åt allting! Fast det gick över relativt fort.



Sno den! Jag undrar så vad andra tycker.



Kakan ser god ut. Med kaffe då'ra.

2010-07-29 @ 12:15:09
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Malin

Den här lät som en sockerkaka i min smak, fast det är iof allt du bakar, får väl testa även denna ;-)

Kom på nått jag tror skulle vara gott(eller i ärlighetens namn var det maken), en vanlig citronsockerkaka med glasyren från cheescakesmuffisarna på plus mitt rivna limeskal såklart och jordgubbarna. Lät inte det som en somrig kaka så säg ;-)?

Håller med, matpaj is the shit, mums!

Kram Malin

2010-07-29 @ 14:18:00
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Tess

Hej!

Har du någon hushållsassistent? Går i köpestankar men vet inte vad man ska köpa..

2010-07-29 @ 22:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0