La Vie Moderne.

Sådär ja. Nu är resväskan färdigpackad och jag ska bara slänga i mig någonting att äta och sen sätter jag mig på tåget upp till Sågmyra. Där ska jag bli lite bortskämd, bada i Årbosjön, leka enormt mycket med en massa gamla (och nya) godingar, ta sjukt långa promenader i skogen och måla en planka. Det sista verkar mest spännande. Att måla en planka kan ju aldrig bli tråkigt. Just en planka också. Vi får se om jag slår på stort och lackar den också. Lite wild n' crazy sådär. Just det. Äta lite frukost var det ja. Sen Dalarna. Tårta, tårta, tårta, tårta.


Jag, Des, Yoshi och Jen på Yoshis student 2005.
Vi går ju alltid klädda sådär i dalarna liksom. Folkdräkt for life.


Silver Columns - Brow Beaten


Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Ha det gott i Dalarna, ta det lugnt med penseln bara...

2010-07-14 @ 15:14:02
URL: http://martenssonskok.blogspot.com/
Postat av: Jenny H

underbara dräkter, johannas min när hon såg oss slår allt!

2010-07-14 @ 22:52:15
Postat av: hogie

Har du någon singelkompis där i Dalarna så kan de alltid åka till Värmland. Här är pöjkera galna i dalkullor. "Mmm.. jag kunde inte sluta tänka på henne i den där folkdräkten..." sa Erik en gång. Då blev jag rädd.

2010-07-15 @ 11:37:32
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Malin.T

Härligt, bli lite bortskämd och bara koppla av, ja, utom målandet av plankan såklart, det låter ju lite tufft... ;-)

Fina ni var i era folkdräkter, inte precis dina vanliga prickar och färger kanske men ändå... ;-)

Förresten, kakan var jättegod!

Kram Malin

2010-07-15 @ 14:51:02
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Katrus

Hur får man tag på en daladräkt? Mitt ätt kommer från Dalarna (Gagnef socken) men har flyttat därifrån så jag har ingen koll på sånt :P

2010-12-09 @ 18:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0