Det är enklare så.

Jag tror jag ska börja ha semester lite oftare, om de alltid börjar så bra som den här dagen har varit. Vi börjar med maten. Bara den var ju toppen i sig. Oxfilé blir ju sällan fel. Egentligen är det bara glazen jag tänkte tipsa om. Klyftpotatis, sallad och bearnaisesås tar jag liksom för givet att ni redan vet hur man gör. Speciellt om ni är som jag och gör bearnaisesås genom att gå till affären och köpa en burk.

Lime- och honungsglaze till oxfilé

2 dl kalvfond
1 pressad lime
1 finhackad röd chili
2 msk flytande honung

Blanda alla ingredienser i en kastrull.
Låt sjuda ca 30 minuter eller tills glazen får en sirapsliknande konsistens.
Stek eller grilla med oxfilén och pensla med glazen under tiden.
Servera med klyftpotatis, sås och en god sallad.

Fy fabian, vad gott. Det var en av dagens bra saker. Den bästa saken idag var när jag låg ute i trädgården och läste bok och våran hyresvärd kommer ut och säger: "Du vet väl om att alla som bor i huset får använda poolen?" Oh my. Som jag suktat efter den poolen. Det är ju liksom en riktig pool, ingen sån där ful en som står uppställd i trädgården. Utan en djup en som man faktiskt kan doppa sig i. Så jag blev visad hur man fixar med poolskydd och stege och gissa vad jag gjort idag? Legat i solen och läst och varvat med dopp i poolen. Jag ska tamejtusan aldrig flytta härifrån. Våra barn kan bo i förråden.

Mer bra saker då? Jo men, jag har ju gått och vunnit massa god mörk choklad från Marabou Premium hos Bara En Kaka Till. Sweet! Hela den här dagen har ju bara varit hur jäkla bra som helst. Pool och choklad och oxfilé. Plus en himla massa solsken och sånt där också. Life is sweet! Kom ihåg detta nu, för imorgon kan jag vara lika bitter som vanligt igen.

The Rat Pack - Fly Me To The Moon


Kommentarer
Postat av: Emmy

Grattis till vinsten! Och vilken lyx att kunna bada i en riktig pool. Hur skönt låter inte det i denna värme. Om jag lägger mig på sidan och kryper ihop lite så kan jag nog doppa hela mig under vattnet i vår pool... Ingen både smidig att göra och god. Grillat är bäst.

2010-07-10 @ 23:28:29
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Vill oxå ha pool ju, ska ta ett snack med hyresvärden... hahaha som om det skulle gå. Grattis till vinsten, vi tillhörde tydligen även de lyckligt utvalda, alltid roligt med sådan post.

2010-07-11 @ 12:32:08
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Helena S / Bara en kaka till

Har ni tillgång till pool? Vilket lyx! Då skulle jag heller aldrig flytta! Våra kompisar köpte hus med pool förra året, och vi var där förra helgen. När vi kom dit fick vi mojito, en guidad tur bland deras grönsaksland (då jag fällde kommentaren "Gud vad vuxna vi har blivit. Det här är långt ifrån studentlyan och storpack på ärtsoppa för 8 år sedan") sedan plaskade vi i poolen, därefter var det lyxig barbecue. Sen satt man lite lullig i solen och hade det bra. Olof fick dricka läsk och köra. Hähä! Vänner med pool är till för att våldgästa.

2010-07-11 @ 16:19:28
URL: http://www.baraenkakatill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0