Vi har fått ett brev från en M'Bulu i Kenya...

Inatt vaknade jag av att det var en skitäcklig grej som svävade ovanför mitt huvud. Den såg ut ungefär som en manet fast lite mer ihopskrynklad. Så jag blev jätterädd och satte mig upp för att försöka se vart den äckliga grejen tog vägen och så satt jag där i mörkret och tittade in i väggen bakom sängen.

Jimmy: "Vad gör du?"
Jag: "Det är en grej där!"
Jimmy: "Vadå för grej?"
Jag: "Jamen... En grej!"
Jimmy: "Ja, men vad för grej?"
Jag (som vid det här laget börjar bli lite irriterad): "Men en GREJ!"

Sen tyckte jag att Jimmy var himla dum som inte tände lampan så att jag kunde se vart grejen tog vägen, och kvar i sängen ville jag ju inte ligga så jag gick in i badrummet och började fundera på vad det var för en konstig grej. Som en ihopskrynklad manet, och vart tog den vägen, och hur har den hamnat i våran lägenhet? Ungefär här inser jag att det inte finns någon grej utan att det är jag som drömt någonting konstigt. Så jag går snällt och lägger mig igen.

Jimmy: "Vart tog grejen vägen?"
Jag: "Jag kom på att det inte finns en grej... Att det nog var en dröm..."
Jimmy: "Det var nog det ja..."

Nu tror Jimmy att champinjonerna jag la på pizzan igår inte var svampar avsedda för matlagning. Personligen tror jag att jag drömmer såna där saker för att jag känner mig mobbad och utsatt i hemmet. Flera gånger under resten av natten har Jimmy satt sig upp, stirrat in i väggen och sagt: "Det är en GREJ där Pernilla, en GREJ!" Ni ser ju själva. Mobbad och utsatt i hemmet. Inte underligt att man drömmer om läskiga saker.

Mr. Chop - Intermezzo 2

Kommentarer
Postat av: katja

du måste säga till när klippen kommit upp! ska bli kul att se..

2010-01-08 @ 21:05:43
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/
Postat av: Malin

Hahaha, mysko dröm! Läskigt när man liksom först är helt övertygad om att det är på riktigt. :P



Gissa vad jag åt idag! JOOO, pizza med mozzarella! Fuskade lite och hade tortillabröd som botten, med chilisås+oregano, parmaskinka, champinjoner, mozzarella, vanlig ost, svartpeppar och lite mer oregano. SMARR! Och det är ju ÄNNU godare med riktig pizzadeg.



Vad har du för planer för helgen? Fest, chill eller something in between? :) Jag har inte bestämt mig än, kan bli vilket som av dom där tre. Märks i morgon ;)



Kraaam!

2010-01-08 @ 21:39:47
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Ann

Jag har också drömt den drömmen, många många gånger! Det är så himla läskigt när något hänger över ens huvud när man vaknar! Min moster tror att det är spöken, men jag vet inte riktigt... Jag brukar även drömma om stora spindlar som hissar ner sig från taket eller råttor som hoppar upp i sängen och vakna och vara livrädd. Analys på det?

2010-01-09 @ 17:58:56
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0