Du, det skiter jag i, nu ska jag gå och duscha!

Den här dagen började ju inte alls bra. Jävla Bengt-Åke. Jävla Foppa. Jävla Lundqvist. Jävla Tre Kronor. Ska det vara såhär? Ska man gå och vänta i fyra år på att se dem åka ur i kvartsfinal? Vad är det för trams? Jag är så grymt besviken på Bengan, han är så jävla dålig. Jag skulle kunna ge på han en smäll. Det är sant det! Så känner jag. Fast jag är mest besviken på Lundqvist. Ut med Lundqvist in med Joel Alme! Joel Alme är min senaste kärlek i musikens värld. Men innan han bestämde sig för att satsa helhjärtat på musiken var han hockeymålvakt, när han slutade fick Henrik Lundqvist ta hans plats. Lite väldigt viktigt vetande såhär på kvällskvisten.

Dagen blev dock bättre då Amanda kom och hälsade på mig på jobbet, så timmarna bara flög förbi. Inte dumt alls. Speciellt som det snöade som tusan utanför så jag knappt hade några kunder överhuvudtaget, då var det kul att ha någonting att fördriva tiden med. Blommor fick jag också som står här bredvid i fönstret just nu. Jag säger ju det, att fylla 25 år inte alls dumt. Igår var jag på middag hos Jolin och fick också presenter. En gullig rosa prickig skål till exempel. Sen att Jolin hade så fula kläder på sig var ju ett litet minus, och att både Evelina och Jolin kan skriva långa listor på vad jag skryter mest om är ju ganska skrämmande. Jaja, det är inte lätt att vara ödmjuk när man är bäst. Som Zlatan och Patrik Sjöberg skulle ha sagt.

Idag blev det kylling till middag. Jag har tvingat i Jimmy alldeles för mycket vegetariskt, linser och bulgur på sistone. Så han var värd lite kyckling och hederligt gammalt ris. Ris är han visserligen alltid värd. Björkris alltså. Höhö. Det blev starkt och gott och enkelt. Alla tre favoriterna alltså.

Kyckling med lime och green curry

För 2 pers

2 kycklingfiléer
2 vitlöksklyftor
1 röd paprika
ca 150 gr wokgrönsaker
2 dl matlagningsgrädde
rivet skal och saft från 1 lime
2 tsk green curry-paste
1 msk honung

Skär kycklingen i bitar. Strimla paprikan.
Skala och finhacka vitlöken. Fräs i en djup panna.
Tillsätt wokgrönsakerna när kycklingen är nästan genomstekt.
Tillsätt matlagningsgrädde när grönsakerna har tinat.
Riv ner skalet och pressa ner saften från limen.
Blanda ner honung och green curry-paste.
Låt koka ihop i ca 5 minuter.
Servera med jasmineris.

Nu är det kväll igen. Det är tamejtusan alltid kväll och dags att sova. Tack och lov börjar jag inte jobba förrän 11 imorgon så jag får åtminstone lite sovmorgon, annars känns det som sen kväll och tidiga mornar är det enda dagen består av. Var tar resten av dygnets timmar vägen? Och lite ledsen är jag för att jag måste jobba på lördag och missar att få gå på Passion För Mat och bli bjuden på 3-rätters. Men men. Så är det. Man måste ju försörja sig också, det går ju inte att bara gå runt och äta massa god mat hela dagarna. Tyvärr.


Jag avslutar med ett litet klipp som alltid gör en lika glad och som visar på hur jag kände i morse.

Timothy B. Schmit - One More Mile


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, jag blir så glad när jag ser det där klippet. Det är SÅ inte Foppa egentligen. Jag gillar! Däremot gillar jag inte att dom åkte ut. Kändes ju ganska onödigt va -.-

2010-02-26 @ 01:25:29
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ser himla fräscht och gott ut. Själv har jag beslutsångest vad som ska fixas till kvällsmat här hemma.



Hoppas du får en bra helg!

2010-02-26 @ 18:57:29
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: julle

Jag hade egentligen "kom-i-de-fulaste-kläderna-du-har" tema på middagen. tyvärr måste jag glömt bort att kommunicera detta.

2010-02-27 @ 14:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0