Tack gud för att du skickade hit demonerna.

Något av det bästa med att besöka andra länder är ju att botanisera i deras matbutiker och hitta roliga snacks och godis och sånt som inte finns i Sverige. Dessa godingar hittade jag i Norge; Pepper Cheeze Doodles. Jag blev lyrisk och fick lov att skicka mms till Jimmy och köpa med mig en påse hem. Resten av sällskapet tyckte att jag var helknasig. Jag tycker att de är helknasiga som inte förstår att man ska bli lyrisk över såna här saker. Ah men shiiiit. Det var goda grejer vill jag lova. När man häller upp dem i en skål ser de ut som ostbågar som man tappat på golvet, sen smakar man dem och först smakar de precis som vanliga ostbågar. Men sen så kommer det helt plötsligt och knackar på: "Hej, jag heter Svartpeppar!" Så smakar de. Jag tycker gott att OLW kan börja tillverka dessa i Sverige också. Hur svårt kan det vara?

Me And My Army - I Fought The Law And I Won

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Alltid spännande med nya varianter på gamla godingar. Lite fräkniga ostbågar behövs i Sverige oxå!

2010-12-01 @ 15:27:50
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Malin

Åååh vad spännande! :D Skulle jag med vilja smaka på. Borde importera!



Angående morgondagens julgodistillverkning är det tveksamt om jag kan va med. Han jag bor hos har varit sjuk och verkar ha smittat mig -.- Varit lite febrig... Men kanske känns bättre i morgon :)

2010-12-01 @ 15:36:27
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Helena Ljunggren

Men jösses, så vrålgott! Kan undra om jag har turen att de finns på vår lilla lokala Ica? :D

2010-12-01 @ 17:55:03
URL: http://www.helenaljunggren.com
Postat av: charlotta

oh. my. god. gimmegimmegimme! jag ÄLSKAR ostbågar. det har jag sagt innan va? har starka minnen av just ostbågar och din blogg. hallå, krya på dig nu så du kan matbloggshänga imorgon!

2010-12-01 @ 23:04:24
URL: http://www.matrepubliken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0