Ingen kommer att älska dig som jag gör.

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag lagade säkert massa maträtter och bakade massa nya sorters bakverk som jag aldrig testat förut. Men jag gjorde nog ingenting superawesome som att surfa ner för Mount Everest eller så...

Höll du några av dina nyårslöften?
Hade jag ens några nyårslöften?

Fick någon du känner barn?
Nepp. Men nästa år kommer det bebisar!

Dog någon som stod dig nära?

Nej, tack och lov inte.

Vilka länder besökte du?
Typ... Norge?

Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
En bebis, ett hus och ett café tack.

Vilket datum kommer du alltid att minnas?

Ingen aning, och kommer jag inte på något nu så lär det ju inte finnas något...

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag sa upp mig från slavjobbet på konditoriet och att vi fick förstahandskontrakt på den här fantastiskt fina trean som vi bor i nuförtiden.

Vilket var ditt största misstag?
Att jag var naiv nog att tro att gammal vänskap rostar aldrig och sånt. Gammal vänskap rostar jävligt fort om du lägger den i ruttet vatten. Akta er för ruttet vatten. It stinks.

Vilket var ditt bästa inköp?
Soffan! Fast det var ju visserligen Jimmy som köpte den, men han gjorde ett bra jobb.

Vad spenderade du mest pengar på?
Köksgrejer och matlagningssaker och sånt, skulle jag tippa på. Chips & dip.

Vad gjorde dig riktigt glad?
När vi fick lägenheten som sagt, att det varit ett riktigt fint Håkan-år och fina små saker.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har varit väldigt mycket förkyld och sånt under hösten, har aldrig varit sjuk så ofta som jag varit det senaste halvåret. Hoppas på en bättre vår!

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Daniel Adams Ray - Dum Av Dig
Håkan Hellström - Jag Vet Vilken Dy Hon Varit I
Joel Alme - When Old Love Keeps You Waiting
Steget - Vad Ska Jag Göra
Säkert! - Dansa, Fastän
She & Him - In The Sun
Cee Lo Green - Fuck You

Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Ungefär samma som -08 och -09 skulle jag nog säga.

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Att städa kanske, haha.

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Att fundera över saker som man ändå inte kan göra något åt...

Hur var din julafton?
Ganska tråkig faktiskt... Eller ja, lugn liksom. Det var ju bara jag, Storebror, mamma och pappa så vi tittade mest på teve. Det var som en helt vanlig dag.

Blev du kär?
Jag blidde kärare.

Vilket program har varit det bästa på tv?
Robinson! Eller. Jag vet inte. Men jo fan, Paolo!

Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej. Jag fortsatte att hata samma människor som året innan, det blir enklast så.

Vilken var den bästa boken du läst under året?
Oj. Ja. Det blir ju en del böcker på ett år. Sputnikälskling var ju bra. Och Det Är Så Logiskt Alla Fattar Utom Du, för jag är en riktig sucker för ungdomsböcker.

Vilken var din största musikaliska upptäckt?

Eric Saade! Haha. Nejdå, men; Steget. Och Joel Alme och She & Him, där var jag några år sen men jag har tagit igen det med råge!

Vilken var årets bästa film?
Alice i underlandet.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Skickade hem min mor och far som varit och hälsat på över helgen, det var snöstorm ute så de fick sitta 11 timmar på tåget till Falun som annars brukar ta 5-6 timmar. Eller 12 för min del.

Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Samma som var de bästa förra året. Plus några nya härliga människor som jag träffat tack vare den här fina lilla bloggen, inte dumt alls.

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Prickig. Och ganska mycket mer prickig. Rosetter, volanger och fina sailor-inspirerade saker är också ett genomgående tema i garderoben. Och så gillar jag 50-talsinspirerade kläder. Och tyll, ju mer tyll och desto större rosetter desto bättre blir det.

Vad fick dig att må bra?
Jimmy. Och att baka kakor. Fantastiskt fin musik och bra människor.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Det var väl de gamla vanliga; Howlin' Pelle och sånt. Ni vet.

Vem saknade du?
Jag tycker att min familj och de flesta av mina vänner bor alldeles för mycket i Dalarna med omnejd.

Vilken var din bästa månad?
Ingen aning, alla var säkert fina på sitt sätt. Juni och november kanske.

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Att ta tag i saker, det måste jag bli bättre på.

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Hur i hela friden ska jag kunna veta det? Jag återkommer med svar på det om ett år.

Nu ska jag göra glasyr till efterrätten. Det blir någon slags apelsinchokladkaka med apelsiner marinerade i Grand Marnier och vispgrädde. FLOTT NYTT ÅR!

Elvis Presley - I Need Your Love Tonight

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilka underbara frågor och svar!

Gott Nytt År!!

Kram

2010-12-31 @ 15:47:19
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Emma

Åh, det lät supersmarrigt! Det vill jag gärna ha receptet på om det var gott.



Gott nytt år till dig med! Hoppas du får en rolig kväll.

2010-12-31 @ 17:19:51
URL: http://imittkok.webblogg.se/
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Haha!! Underbart!

2011-01-01 @ 12:30:30
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0