Smuts på marken.

Jag älskar mina arbetstider den här veckan. Hur soft som helst. Mån 8-12, Tis 8-14.30, Ons 9.30-13.30, Tors 8-14.30, Fre 8-12. Det gäller ju att passa på att sova ut när man kan. Nästa vecka börjar jag klockan sju varje dag igen. Men jag får ju å andra sidan sluta lite tidigare då. Förresten kunde jag ändå inte sova i morse, så det var kanske inte så mycket bevänt med den där sovmorgonen i morse ändå.

Nu har jag nyss mumsat middag. I måndags när jag tittade på matsedeln som jag skrivit tyckte jag att den kändes jättetråkig. Nu vet jag inte riktigt varför jag tyckte så, den är absolut inte tråkigare än andra veckor. Idag bjöds det ju på riktigt, riktigt god mat. Nästan så det borde ha varit en fredagsmiddag istället, men nu fick den pigga upp en onsdag istället och det är ju inte så dumt.

Lövbiff med matvete och medelhavsgrönsaker

För 2 portioner

2 lövbiffar

2 portioner matvete

½ aubergine
½ zucchini
4 vitlöksklyftor
1 röd paprika
ca 6 st körsbärstomater
timjan
olivolja

Sås:
2 dl matyoghurt
1 vitlöksklyfta
½ kruka färsk basilika
salt

Sätt ugnen på 200 grader.
Slanta aubergine och zucchini.
Strimla paprikan.
Lägg aubergine, zucchini, vitlök, tomat och paprika i en ugnsform.
Ringla över olja och krydda med timjan.
Sätt in i ugnen ca 25 minuter.
Finhacka basilikan till såsen.
Pressa vitlöken i matyoghurten, blanda ner basilika och smaka av med salt.
Koka matvete enligt instruktioner på förpackningen.
Stek lövbiffen.
Servera.

Efter jobbet idag så mötte jag upp min barndomsbästis Malin för en fika. När vi var små brukade vi bära våra gigantiska skrivmaskiner mellan varandras hus och var väldigt bestämda angående att vi skulle flytta till Göteborg när vi blev stora. De senaste åren har Malin bott i Turkiet men nu ska det bli Göteborg för hela slanten för henne och hennes pojkvän. Tummen upp! Vi hade inte setts på säkert 3-4 år så vi hade en del att ta igen idag, knappt så att vi hann med allting faktiskt fast vi satt och pratade i flera timmar. Tur att hon ska flytta hit då så vi hinner ta igen det under de närmsta åren.

Nu måste jag dricka vatten. Det är helt galet varmt i våran lägenhet. Det bådar ju gott inför vintern då det faktiskt inte är särskilt varmt ute idag. Sweet! Förra vintern sov jag ju med dubbla täcken och gick runt med mössa och tofflor inomhus för det var så kallt i den lägenheten vi bodde i då. Det kanske inte berodde på lägenheten, det kan vara så att Hisingen är kallare än Mölndal också, det vet man aldrig.

Bombay Bicycle Club - My God


(för hakim sa till jimmy att jag skulle tycka att de var bra. fast jag tycker mest de är som bakgrundsmusik. dem liksom bara finns där och är varken bra eller dålig.)

Kommentarer
Postat av: Malin

Mwah, vilka lyxtider! Tänk att få sluta så tidigt varje dag. Avis!

2010-08-11 @ 22:03:23
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0