Så vi hördes aldrig och det gör ingenting.

Egentligen skulle jag bara kunna klistra in gårdagens blogginlägg här för idag har varit ungefär precis likadan. Sova länge, en runda runt fjället, titta på Greek och så nu på kvällen tittade helt plötsligt solen fram också. Men eftersom det är söndag så måste det ju bli söndagsmiddag och den var då inte samma som igår. Så dålig fantasi har jag inte. Istället fick det bli detta:


Chili- & paprikagratinerad fläskfilé med ris

För 2 personer

ca 250 gr fläskfilé
ca 6 st champinjoner
200 gr fryst broccoli
1 röd paprika

Sås:
5-8 st soltorkade tomater
2 finhackade vitlöksklyftor
1 burk paprika & chili créme fraiche
2 msk margarin
½ dl vetemjöl
4 dl mjölk
2 msk kalvfond
salt
peppar

Sätt ugnen på 225 grader.
Skiva fläskfilén och champinjonerna och bryn den i stekpanna.
Skär broccolin i halvor och lägg i botten på en ugnsform.
Lägg fläskfilén och champinjonerna över broccolin.
Hacka de soltorkade tomaterna.
Smält margarinet till såsen i en stor kastrull.
Rör i mjölet, späd ut med mjölk.
Låt koka upp under omrörning.
Tillsätt soltorkade tomater, vitlök, créme fraiche och kalvfond.
Smaka av med salt och peppar.
Rör om och låt puttra i några minuter.
Häll såsen i ugnsformen med fläskfilé och broccoli.
Garnera med broccolibuketter och strimlad paprika.
Gratinera i 20 minuter.
Servera med ris.

Mmm. Gott! Allt med broccoli och champinjoner är förstås gott. Det råder det förstås lite delade meningar här i hushållet, men så länge det är jag som lagar maten så får man räkna med lite broccoli och champinjoner emellanåt.

Nu funderar jag på att gå loss på min femte kopp te för idag. Njuta av de sista skälvande timmarna av helgen innan det är dags för klockan att ringa klockan 05.00 igen imorgon bitti. Varför är det nästan alltid morgon?

Steget - Vad Ska Jag Göra

(ja. jag vet att jag har sagt det förut. men den är ju så himla himla himla fin. det är tur att jag har hörlurar på mig, för nu har jag lyssnat på den på repeat ungefär 10 gånger. såpass.)

Kommentarer
Postat av: Malin

Klockan är bara 08 och jag är inne på din andra balja the, ATT det märks att vardagen är här igen, under semestern sov jag så har dags, nästan varje dag...

Middagen låter jättegod, jag gillar verkligen arlas chili/paprika creme fraich, den använder jag i flera rätter.

Idag så VRÄKER regnet ner, KUL, pälsmonstrena måste ju ut ändå liksom...

Kram Malin

2010-08-02 @ 08:00:43
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Mårtenssons kök

Härligt med lata dagar, man kopplar bort hjärnan och bara är...

2010-08-02 @ 16:01:07
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Loulas Kök

Det här ser supergott ut, helt i min smak. Gillar verkligen din blogg!

2010-08-03 @ 21:39:59
URL: http://loulaskok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0