Kan inte ta mig från den här platsen till en annan.

Jag har förstås inte bara levt på gifflar idag. Knappt alls faktiskt. Giffelstatistiken på Jimmy däremot är ju ett kapitel för sig. Jag frågade honom hur många jag skulle lägga i varje påse om jag skulle frysa in några. Då fick jag en sån där blick igen, en sån där som att jag föreslagit att vi skulle gå och sätta eld på sjukhuset här bredvid. Inte en enda giffel skulle frysas in, han ska nämligen äta upp allihopa i helgen. Jag tror honom.

Men nu var det ju inte gifflarna det skulle fokuseras på. Utan tacosoppan vi åt till middag. Jo, Hogie, det är gott med tacosoppa. Det finns ju flera olika sorters tacosoppa, och det här är egentligen mest en tomatsoppa. Men god det är den, en ständigt återkommande favorit i det här hushållet.

Tacosoppa med ost och sprödvarma tortillachips

För 4 pers

½ gul lök
3 vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater (400 gr)
6 dl vatten
1 tärning hönsbuljong
½ burk medium tacosås
1 liten burk majs
spiskummin
cayennepeppar

riven ost
tortillachips

Skala och finhacka lök och vitlök.
Fräs i en kastrull tills löken mjuknat.
Häll över tomat, vatten och tacosås.
Smula ner hönsbuljongen.
Tillsätt majsen.
Låt koka ihop i ca 10 minuter.
Smaka av med kryddorna.
Sätt ugnen på 125 grader.
Lägg chipsen i en ugnsform och ställ i ugnen ca 10 minuter.
Servera soppan med riven ost och varma tortillachips.

Toklätt och tokgott. Varje gång jag lagar den här soppan gör jag på ett nytt sätt. Men det är så det ska vara. Huvudsaken är ju att man får chips till! Det är alltid fint att få anledningar till att äta chips mitt i veckan. Nu ska jag värma vetekudden och gå och sova lite.

R.E.M - Feeling Gravitys Pull

(jo. men det var en r.e.m dag helt enkelt. man får ha såna också ibland.)

Kommentarer
Postat av: Sofie Mumsfillibaba

REM-dag här med. Segt värre. Grått o regn och datasystemet nere på jobbet. Bloggsurf!!!:)

Giffelkommentaren skulle lika väl kommit från min sambo. Ett riktigt kakmonster!!!

2010-08-19 @ 11:38:09
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0