Jetplan.

Jag vet inte om jag kände mig extra brittisk eller bara mer obstinat än vanligt idag, men jag kände i alla fall att: NEJ! Man behöver inte alltid äta de vita bönorna i tomatsås. Och så blev det liksom såhär istället:

Kabanoss med vita bönor i ostsås gör du enkelt genom att fräsa på lite salladskål i en stekpanna tills den mjuknar. Värma en förpackning Kelda Simply Cheese i en kastrull, blanda ner salladskålen och en burk avrunna vita bönor, tillsätt en liten näve riven parmesan och smaka av med salt och peppar. Korven steker man bara. Ja. Jag är medveten om att detta är ännu en rätt som platsar i "Hur-fan-får-jag-det-här-att-se-gott-ut?"-kategorin. Men det är gott! Och det smakar som någonting man skulle få till middag i England.

Annars så är väl dagens största händelse att den här lilla skitungen fyller 6 år:

Ja. På den här bilden är han ju inte alls 6 år. Snarare kanske 1½. Lilla Pippen. Han kommer ju alltid vara en bebis i fasters ögon. 6 år? Ehm. Nej. Det betyder ju att det är över 6 år sen jag tog studenten. Vilket ju borde innebära att jag borde ha hunnit med att ha fått ganska mycket mer ordning i mitt liv. Och nej, det tror jag inte på. Alltså fyller han 1½ år.

Nu måste jag fortsätta att spara ner 6 år av mitt liv, jag har bara 5 dagar på mig. Sen lägger de ner lunarstorm och varenda dagboksinlägg jag någonsin skrivit där försvinner. Jag har visserligen redan hunnit med att spara ungefär 3 år och det är ett fint litet dokument på 547 sidor. Vad gör man med det sen? Skriver man ut det? Det blir ju en fin och billig liten bläckhistoria...

Papercuts - You Can Have What You Want

Kommentarer
Postat av: hogie

Fet och lat som ja är så registrerade jag mig bara på den nya sajten och flyttade med allt från Lunarstorm. Men det kanske kan vara bra att spara saker på datorn också. Inte mycket som är vettigt. Men det är kuuuul att läsa.

2010-08-03 @ 13:55:10
URL: http://hogieskill.blogg.
Postat av: Mårtenssons kök

Sv: Har letat hela dagen efter djuren som krymper kläderna och hoppas jag fått ut alla ur garderoben nu... Tack för dagens skratt!

Vad du än gör med dina dagboksanteckningar så gör dej inte av med dom i all fall!

2010-08-03 @ 18:20:35
URL: http://martenssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0