Jag är en riktig svärmorsdröm.

Haha. Nej. Jag skojar bara. Jag är snarare en riktig svärmorsmardröm. Åtminstone varje gång vi hälsar på i Tidaholm för då lyckas jag alltid bli apfull och kräkas överallt. Typ. I Göteborg kan jag bete mig bättre. Då är jag bara bakfull. Vad jag egentligen skulle komma fram till var att jag inte bara bjöd på tårta i söndags utan på mat också eftersom Jimmys mamma tyckte det kunde vara intressant att smaka på maten jag lagar och inte bara läsa om den. Så jag bjöd på kantareller och champinjoner eftersom både Jimmy och hans lillasyster älskar svamp. Nu ljög jag igen. De tycker faktiskt inte alls om svamp, men jag bjöd på det ändå och det var faktiskt till och med Jimmys idé. För att han tycker om att plåga sig själv med att äta sånt han inte tycker om..?



Kycklingfilé med svamppytt och ris

För 4 portioner

4 kycklingfiléer
1 zucchini
1 liten burk kantareller
1 liten burk hela champinjoner
ca 100 gr frysta lingon
5 salladslökar
timjan

1 förpackning Kelda Smooth Mushroom-sås

Sätt ugnen på 200 grader.
Bryn kycklingfiléerna runtom i en stekpanna.
Sätt in i ugnen i cirka 20 minuter.
Tärna zucchinin och strimla salladslöken.
Fräs den i en stekpanna tillsammans med svampen.
Tillsätt lingon några minuter innan servering, bara så att de hinner bli varma.
Smaka av med timjan.
Servera kycklingen tillsammans med pytten, ris och svampsåsen.

Det var inte dumt alls. Tyckte jag åtminstone. Och det är väl huvudsaken? Ikväll har jag varit hos Evelina för våran sedvanliga tisdags tv-kväll. Idag skulle vi vara nyttiga och inte äta chips och dip.
Evelina: "Jag har lite hallon hemma som jag skulle behöva göra slut på..."
Jag: "Ja, men ska vi köpa en kladdkaka då och äta hallon till?"
Evelina: "Ja, det gör vi!"
Så jävla nyttigt alltså. Karaktär är ingenting jag tror på. Förresten så är väl hallon nyttigare än dip? Även om kladdkaka faktiskt är onyttigare än chips. Men hallon. Det är bra grejer det. Massor av anti-oxidanter. Jag känner mig som en hel och ren och ny människa.

Biffy Clyro - Saturday Superhouse

Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

svamppytten ser kalasgod ut.

2009-09-30 @ 15:21:06
URL: http://www.helenaljunggren.com
Postat av: ElinAmanda

Jag tyckte faktiskt det var jättegott oxå!

Hälsningar "svärmor "!

PS. Du har väl bara kräkts en gång här eller!!! DS

2009-09-30 @ 16:11:35
URL: http://elinamanda.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Ser verkligen supergott ut, så det gick nog hem hos de övriga med.



Om du visste vad glad jag blev över din fina kommentar, tack så hemskt mycket =)



Ha det bra!

2009-09-30 @ 20:01:31
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: carolina

haha, vad rolig du är ;)

2009-10-05 @ 12:05:51
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0