Blir jag väckt igen är det faktiskt nån som dör.

Idag märks det att det är söndag med allt vad det innebär. Huvudvärk, trötthet och illamående som kommer i vågor. Ja. Så går det. Jag hade Jolin och Evelina här på middag igår och sen kom Jimmy och två klasskompisar till honom också. Det var väldigt trevligt även om jag tyckte att jag drack och drack men aldrig blev full. Bakfull blev jag ju däremot ändå, det kan man ju alltid räkna med.

I torsdags mådde jag bättre och bjöd på "lyxmat" som Amanda sa när hon fick reda på vad vi skulle ha till middag. Själv vet jag inte om jag tycker att potatis är speciellt lyxigt, däremot tycker jag att bakad potatis är väldigt gott. I torsdags åt vi det tillsammans med en bacon- & majsröra som såg ut såhär:


Bakad potatis med bacon- & majsröra.

För 2 pers

2 bakpotatisar

250 gr minikeso naturell
1 pkt bacon
1 liten burk majs
1 purjolök
salt
peppar

Klipp bacon i små bitar och stek dem knapriga.
Låt baconet svalna och torka av flottet.
Strimla purjolöken. Blanda keso, bacon, majs och purjolök. Smaka av med kryddorna.
Servera röran till bakad potatis.

Ja, det var i torsdags det. Idag blev det Burger King som fick bjuda på maten. Nu försöker jag tvinga med mig Jimmy på promenad ner till Riverside. Haha. Förlåt, jag kan inte sluta skratta åt det namnet. Så fånigt. Riverside. Så jag säger att vi ska på promenad nere vid vattnet istället. Solen skiner ju! Synd bara att den som kommer att klaga mest på hur dåligt den mår när vi väl börjat gå är jag. Synd för Jimmy alltså som får lov att lyssna på mitt gnäll.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hoppas huvudvärk och illamående är bortblåst idag.



Bakad potatis är ju så himla gott, dessvärre gör jag det sällan eftersom M inte är så impad av det.



Din röra ser så himla god ut!



Hoppas du får en superbra dag!

2009-09-14 @ 11:43:11
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0