Back on track.

Nu är åtminstone köket såpass ordningställt att det går att laga mat där så jag är glad. Sen att vardagsrummet fortfarande ser ut som ett bombnedslag behöver vi ju inte prata om. Balle var faktiskt här igår kväll så han och Jimmy bar iväg med Andreas säng och teve, så nu är det i alla fall inte överbelarmat här längre. Men nu var det mat vi skulle prata om. Couscous är våran nya snabbmat härhemma, och jag har ju till och med börjat tycka att det är riktigt gott. Så igår blev det couscous för hela slanten.


Couscoussallad med ostsås

För 2 portioner

1½ dl vatten
½ tärning grönsaksbuljong
2 dl couscous
½ förpackning italiensk salladsmix
1 liten burk majs
1 liten burk kidneybönor
½ kruka färsk persilja
1 äpple

Ostsås:
1 burk lätt créme fraiche
½ dl riven ost
lemon pepper & dill

Koka upp vattnet med grönsaksbuljongen.
Häll den okokta couscousen i en skål.
Häll det kokande vattnet över och täck med gladpack,
låt couscousen svälla i ca 15 minuter.
Rör sedan ner en liten klick smör i couscousen.
Hacka äpplet och persiljan.
Blanda ner salladen, majs, bönor, persilja och äpple med couscousen.
Blanda ihop ingredienserna till ostsåsen. Servera.

Jag trodde jag skulle få höra både: "Vadå, blir det inget kött till?!" Och: "Åååh nej, inte couscous!" Men det enda som kom var ett pyttelitet muttrande om ruccola. Jag borde ha låtit Jimmy börjat skolan för längesen om det är såhär det ska låta i fortsättningen. Ja, Jimmy är alltså fortfarande min pojkvän. Inte min 7-åriga son. Han är faktiskt inte 7 år alls. Även jag har mina gränser.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Couscous är ju så snabblagat och gott, din variant låter smaskig. Haha, ja dessa män, min kommer alltid med såna småkommentarer när det står ris på bordet, men så länge det är jag som lagar maten är det jag som bestämmer vad som hamnar på bordet =)



Skönt att flytten är över även om allt inte riktigt hamnat på plats.



Ha en bra dag!

2009-09-03 @ 15:20:46
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Åsa/En Sida Med Mat

Åhhh...jag gillar verkligen cous-cous men det är jag ensam om i hemmet.

Därför blir det nästan aldrig. Tyvärr...

Jo, jag klarade mig från magsjukan...wiheee!

Denna gången iaf.



Ha en skön kväll!

Mvh Åsa.

2009-09-03 @ 19:46:14
URL: http://www.ensidamedmat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0