ToMATSoppa.

För att relatera till en väldigt dålig reklam som gick på lokalreklamradion när man var ung. Jag minns inte mycket mer än att det var reklam för Mats Bilar och att någon bara åt toMATSoppa för att det var hans favoritaffär. Eller någonting liknande. Idag har vi i alla fall mumsat tomatsoppa. En ny version. Jag vet inte hur många olika sorters tomatsoppor vi testat under året. Men här kommer ännu en:



Tomatsoppa med basilika

För 2 portioner

½ gul lök
4 tomater
½ kruka basilika
1 förpackning krossade tomater med basilikasmak
2 tärningar grönsaksbuljong

Finhacka löken. Fräs den mjuk i en panna.
Dela tomaterna.
Mixa tomat, basilika och den frästa löken i en matberedare eller mixer.
Blanda tomatmixet med de krossade tomaterna i en kastrull.
Smula ner buljongtärningarna.
Låt koka i hop i ca 10 minuter. Servera med vitlöksbröd.

Yes. Det var gott. Fastän receptet var inte riktigt sådär från början, men det var sådär jag gjorde det och jag tyckte att det var gott. Jimmy tyckte också att det var gott. Nu tittar jag på Idol och hejar inte på någon. Vad hände med Gabriel egentligen? Honom gillade jag! Nej. Nu ändrar jag mig mitt i meningen för den där Tove-tjejen var ju faktiskt cool. En liten rock-tjej mitt bland alla tråkbrudar. Sånt gillar vi.

Nu blir det Criminal Minds och vi får se om jag hinner blogga någonting mer innan vi åker bort. Ja. För som jag nämnt tidigare så åker jag och Jimmy till Stockholm imorgon. Vi ska hälsa på Hakim och Maria och så ska vi se Kvarteret Skatan på Rival, äta god mat och säkert festa och shoppa lite också. Men vi åker inte förrän imorgon eftermiddag, så det kan hända att jag slänger in ett litet recept på våran goda efterrätt vi åt nyss innan vi far iväg.

Bloc Party - Hunting For Witches

Kommentarer
Postat av: Nette (Kardemumma Gumman)

kikar tillbaka! :) Jag äälskar tomatsoppa.. muums!

2009-10-01 @ 21:33:45
URL: http://kardemummagumman.se
Postat av: Carro

Tokarns så gott med soppa och "nybakat" bröd ;)

Hoppas ni får en härlig helg i Stockholm, det låter onekligen som det ..



Jo, livet är ju lite sådär , tyvärr. Det jobbiga är bara att stå där utan möjlighet att kunna hjälpa. Nu är hon på sjukhuset igen iallafall så hon åtminstoe får i sig någon näring.



Ha en bra helg nu ! :) Kram

2009-10-02 @ 18:45:41
URL: http://carrod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0