Enchiladas!

Idag var jag lite wild n' crazy och skippade helt pastan. Vi brukar alltid äta pastasallader på måndagar, eller någonting annat med pasta. Men idag busade jag till det lite och skapade fredagsstämning genom att laga enchiladas.


Kyckling-Enchiladas


För 6 stycken

6 tortillas
2 kycklingfiléer
1 liten burk majs
1½ dl tomatpuré
3 dl vatten
1 påse tacomix
riven ost

Sätt ugnen på 200 grader.
Tärna kycklingfiléerna och bryn dem.
Blanda vatten, tomatpuré och tacomix i en kastrull. Låt koka upp. B
landa ner riven ost och rör om tills osten smält.
Häll majs och hälften av tomatsåsen över kycklingen.
Fördela kycklingröran i tortillasarna.
Rulla ihop dem och lägg i en ugnsform.
Häll över resten av tomatsåsen. Strö över riven ost.
Sätt in i ugnen i ca 20 minuter. Servera med en sallad.

Det här var precis vad min måndagströtta mage behövde. Annars har det mest varit pirr i magen idag. Precis innan jag skulle gå in på lektion fick jag sms om att Ceebs var på väg in på BB för att pluppa ur sig bebisen. Så jag kunde inte koncentrera mig alls på vad vi pratade om under skoldagen. Jag var bara nervös och har så fortsatt vara. Det är ju så när en av ens bästa kompisar ska ha sin första bebis. Man kan ju inte göra annat än att vara nervös. Fram tills att Ceebs och Böte hörde av sig och berättade att allt gått bra. Så nu är jag bara glad och önskar tusen miljoner grattis!

Nu ska jag ta itu med disken innan jag slår mig ner i soffan med en kopp te. Jag förtjänar en ledig kväll framför teven innan tentaplugget sätter igång på allvar imorgon.

The Creation - Painter Man

Kommentarer
Postat av: missh

jag gillar din blogg ;D

2009-10-26 @ 19:57:44
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ja det är en riktig fredagmat , men kan vara skönt att låtsas ha fredag på måndag ibland, rätt åt måndagen :) !

Recept på hallonmoussetårtan kommer direkt jag hittat åt det i resväskan, har åkt hem till landet på lov! & imorrn och resten av veckan blir det massa bakning :D

2009-10-26 @ 22:25:27
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh va gott med enchiladas! Fredag hela veckan :)

2009-10-26 @ 23:10:07
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ser riktigt gott ut, härligt när man rör runt på veckodagarna och busar till det lite.



Ha en underbar dag!

2009-10-28 @ 11:16:29
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0