En snabb gryta med lövbiff.

Igår var nog världens lataste fredag här hemma. Eller nja. Jag tvingade ju faktiskt med Jimmy ut på långpromenad i solen. Sen åkte vi till Backaplan och hängde på Coop Forum. Så det var kanske inte en så lat fredag ändå. Men jag borde ha läst lite läxor, och det gjorde jag inte. Istället började jag hänga i Café World på Facebook. Så himla dumt. Man blir ju fast på en gång och sitter och ska bara och ska bara. När vi var på Coop Forum så blev Jimmy döende av svält så det blev till att skynda hem och laga någonting snabbt. Så det blev detta:


Snabb lövbiffsgryta med pasta

300 gr lövbiff
1 gul lök
2 dl créme fraiche franska örter
1 dl lätt créme fraiche naturell
2 vitlöksklyftor
70 gr bladspenat
8 st cocktailtomater

Strimla lövbiffen. Hacka löken.
Fräs detta i en stekpanna.
Blanda ner bladspenaten och låt den fräsa med.
Häll över créme fraiche. Pressa ner vitlöken.
Dela tomaterna och blanda ner i pannan.
Låt koka ihop i ca 5 minuter. Servera med pasta.

Sådär. Frid och fröjd och lyckan är gjort. Eller ja. Jimmy dog åtminstone inte av svält.

Idag är jag trött. Har så sjukt svårt att somna nuförtiden och inatt när jag precis hade somnat så blev jag telefonterroriserad. Johan, nu är det Krig! Haha. Hoho. Nu var jag så himla rolig.
"Johan, gå och lägg dig och skäms!" Sa jag.
"Men vadå? Jag är ju vaken, hur ska jag då kunna sova?" Fick jag till svar.
Ni ska veta att han inte ringde en gång. Utan många gånger. Många långa gånger. Vad roligt att jag tänker ringa honom inatt när jag går hem från krogen. Vad roligt att uteställena här stänger mycket senare än de i Falun. Yes. Mycket, mycket roligt kommer det att bli. Mouwahahaha.

Nu ska jag gå till Systembolaget. Jag ska dricka full och INTE titta på fotboll. Jag hatar fotboll. Jag hoppas att Sverige förlorar så jag slipper höra om det där jävla VM. Hm. Undrar om jag behöver lite mer sömn. Eller mat kanske. Jag känner mig en aning bitter och aggressiv.

Calexico - House Of Valparaiso

Kommentarer
Postat av: Annapanna från Kaaalix

Om Sverige förlorar mot röda varmkorvar så emigrerar jag tamejfan! Till Mallis!

2009-10-10 @ 15:52:12
Postat av: carolina

haha, vi förlorade ju iallafall ;) maten ser jättesmarr ut =)

2009-10-11 @ 18:28:17
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Jennie/Kalasgott

Mmm vad gott!

2009-10-20 @ 07:33:58
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0